Július 1-től a vállalkozóknak már a 100.000 forintot meghaladó ÁFA tartalmú számlák adatait is, közvetlenül a kibocsátást követően, el kell küldeniük a NAV számára. A kézzel kiállított számlák esetén 1-5 nap türelmi időt hagy a NAV az adatok feltöltésére. Az online számlázóprogramok többsége már automatikusan elvégzi az adattovábbítást.

Jövő hónaptól az adózóknak közvetlenül a számlakiállítást követően adatot kell szolgáltatniuk a NAV felé a százezer forintot meghaladó áfatartalmú számlák esetében. A ma még papír alapú számlát használók részére a legegyszerűbb megoldás, ha áttérnek az online számlázó programok valamelyikének használatára, hiszen ezek többsége, például az OTP eBIZ már automatikusan elvégzi a kötelező feladatot.

Július 1-től lép életbe az online adatszolgáltatási kötelezettség a NAV felé

A számlázó programok júliustól csak abban az esetben működnek a jogszabályoknak megfelelően, ha a számla kiállítását követően azonnal, automatikusan elküldik az adatokat az adóhatóságnak. 

„Az OTP Digitális Pénzügyi Asszisztense, az eBIZ számos egyéb, a vállalkozások adminisztrációját könnyítő szolgáltatása mellett, az adatszolgáltatás terén is segíti a cégeket, így azoknak több idejük marad értékteremtő tevékenységükre” – mondta el Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója.

Azonban nem ilyen egyszerű a dolog. Az OTP most értesíti a vállalkozásokat, hogy mit kell tegyenek. 8 pontos menetrendet állítottak össze, amelyek egy része nem tűnik egyszerűnek.

Ami biztosan kell:

  • Céges ügyfélkapu
  • Regisztrálás a NAV online számla rendszerébe, ezt azonban csak június 18-tól lehet megtenni.
  • A NAV online számla rendszerbe történő regisztrációkor egy XML kulcsot (nem igazán tudjuk, hogy mi az a gyakorlatban) kell legenerálni, melyet aztán a számlázó programodban (pl. eBIZ) kell megadni.
  • A NAV online számla rendszeren belül egy elsődleges és egy technikai felhasználót kell létrehoznod. Az előbbi a kézzel kiállított számlák manuális beküldéséhez, az utóbbi pedig az XML kulcshoz szükséges.

Az OTP hírlevele azt ígéri, hogy a “NAV online számla rendszerben létrehozott XML kulcs megadása az eBIZ felületén” után, már nem lesz több gond ezzel. Erre mondjuk, és most nem a bankot kárhoztatjuk, hogy hisszük, ha látjuk.

Az új szabályozással kapcsolatban további részletekkel szolgál a NAV weboldala, amelyen a gyakori kérdésekre írt válaszokat gyűjtötték össze.

Előző cikkCsúszik az aszfaltozás a Barátság útján
Következő cikkArcon vágta, megrúgta, kirabolta – elkapták őket