A Civil Támogatási Alap tavaly év végi pályázatán több helyi közösség, alapítvány nyert támogatást. Cikksorozatunkban őket és rajtuk keresztül a várható fejlesztéseket, programokat mutatjuk be. Dióssi Csaba polgármester szerint Dunakeszi titka a közösségében rejlik. „A közösségépítés elhasznált szó, de a legjobb bizonyíték arra, hogy Dunakeszin mindenki odateszi magát, amikor az emberek önmaguk kezdenek el szervezkedni egy teljes közösség érdekében. Dunakeszin számíthatunk az egyesületekre, alapítványokra és ők is számíthatnak ránk!” – nyilatkozta a polgármester. Cikksorozatunk első részében a Bárdos iskola fejlesztéseit, második részében Dunakeszi Alsó Fejlődéséért Kulturális Egyesület pályázatát mutattuk be. Ezúttal Deézsiné Telek Ágnest, a Krisztus Király Római Katolikus Általános Iskola igazgatóját kérdeztük a Civil Alapnál elnyert legújabb pályázatukról.
Milyen fejlesztésre nyertek legutóbb pályázati támogatást a Civil Alapnál?
Udvari játékok telepítésére pályáztunk Pest Vármegye Önkormányzatnál, azzal a céllal, hogy a korábban elnyert pályázati támogatásunkat meg tudjuk valósítani. Előzőleg udvari játékok fejlesztésére adtunk be pályázati kérelmet az alapnál, amit támogattak. A játékokat beszereztük, megvásároltuk. Ezek olyan udvari játékok, amelyek alkalmasak arra, hogy sérült gyerekek is játszanak velük, illetve egészségesek is.
Az új játékok segítik az integrációt
Nálunk van egy szivárványosztály, amit a Veni Vidi Vici Alapítvány működtet, az itt tanulók központi idegrendszersérült gyermekek. Fontosnak gondoltuk, hogy olyan játékok is legyenek az udvaron, amelyek segítik az együttélést a különböző adottságú diákjaink számára. A korábban nyert pályázati összeg a játékok megvételére volt elegendő, de a telepítésükre már nem. Meglepődtünk, amikor megtudtuk, hogy a játékok telepítése ugyanannyiba, sőt, még többe kerül, mint maguk a játékok. Ezért pályáztunk újra, hogy tudjuk elhelyezni a játékokat a hátsó udvaron. Esésvédő burkolatot is be kell szerezni, ami még növeli az árakat. Erre a beruházásra 5,2 millió forintot nyert az iskola, amit már megkaptunk.
Még ebben az évben, tavasz folyamán szeretnénk ezeket a játékokat telepíteni. Nyáron is vannak táboraink, úgyhogy alaposan ki tudják használni a diákjaink ezeket a játékokat.
Hogyan látja az iskola szerepét a helyi közösségekben?
Nekünk az egyházi közösségekhez van szorosabb kötődésünk, akár a katolikus egyházi közösséget nézzük, akár a református, evangélikus vagy görögkatolikus közösségeket, hiszen a családok hozzájuk csatlakoznak leginkább.
Az iskola feladata az is, hogy az ide bekerülő családoknak segítse a közösségekhez való kapcsolódást,
hiszen az iskolákban a gyerekek 4-6-8 évet töltenek, viszont az egyházi közösségükhöz sokkal hosszabb ideig kapcsolódnak a családjukkal együtt. Különösen a kamasz korosztálynak fontos, amikor elvégzik az iskolát, hogy legyen egy megtartó közösségük. Mivel kikerülnek ebből az erős hitéleti megtartó közegből, hiszen elmennek továbbtanulni más településekre, ezért fontos, hogy ennek legyen folytatása. Ha nem egyházi iskolákba mennek, akkor legalább az egyházközségeikben, a gyülekezeteikben meglegyen az a kapcsolódás, ami segíti őket, hogy olyan közegben, ahol nem hívő gyerekek, családok vannak, ott is meg tudják őrizni a hitüket.
A népszerű Kaláka együttest a Szent Mihály Alapítvány hívta el Dunakeszire
A helyi egyházi közösségek több módon is kiveszik a részüket a helyi közösségi életből. Régi hagyománya van annak, hogy a Kaláka együttes Szabad-e bejönni ide betlehemmel? című előadását megtekinthetik a dunakesziek. Az ingyenes és egész Dunakeszi számára nyitott program kortalan és mindig telt házas.
Tavaly a Szent Mihály Alapítvány, szintén a Civil Támogatási Alapnál benyújtott pályázatával biztosított koncertet a Szent Mihály-templomba. Emellett nemrég a Dunakeszi Alsó Keresztény Kör tartott Latinovits Zoltán-emlékműsort az alsói közösségi házban.
(Főkép: Veni Vidi Vici Facebook-oldala)