A Malév Repülőklub és az Opitz Nándor Repülőklub a héten rendezte meg az első Dunakeszi Vitorlázórepülő Bajnokságot. Az időjárás nem volt túl kegyes: az egy hét alatt végül csak 3 napot repülhettek a versenyzők.
Jóri Tamás, az esemény repülésvezetője elmondta, hogy összesen 28 gép állt rajthoz, a többségük együléses, de öt közülük kétüléses volt.
A járványhelyzet miatt csak Magyarországról érkeztek résztvevők. A két dunakeszi klubon kívül a többi közt Budaörsről, Farkashegyről, Szatymazról, Pécsről, Esztergomból, Szokolyáról jöttek versenyzők.
Az öt vontatógépnek a versenyszabályzat szerint 60 perce van arra, hogy felhúzza az összes vitorlázógépet, melyekre ma 340 kilométeres, törtvonalú hurokrepülés várt. Az útvonal Dunakeszi, Szilvásvárad környéke, Szécsény, Recsk, Dunakeszi. Ezt nagyjából 3 óra alatt teljesítették a versenyzők, kétezer méter magasan.
Rozsnyói Zsolt (Opitz Nándor Repülőklub) 1979-es mini Nimbusszal repült, igazi jó repülést, igazi termikes időt várt.
A versenyzőkkel beszélgetve kiderült, hogy a vitorlázórepülő-sportolók évente 50-100 órát repülnek. A pilóták jó része civilben nagygépes pilóta, de sajnos most nem nagyon van munkájuk.
A versennyel – melynek fővédnöke Dióssi Csaba polgármester – hagyományt szeretnének teremteni, hiszen a dunakeszi repülőtér 30 évvel ezelőttig a vitorlázórepülők országos központi repülőtere, a válogatott keret bázisa volt. Összesen 46 versenyt rendeztek itt, nemzetközi, nemzeti és utánpótlás versenyeket.