A múlt hónapban török delegáció érkezett Dunakeszi három iskolájába, hogy a már korábban körvonalazódó testvériskolai kapcsolatról tárgyaljanak. A Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolába is ellátogattak az isztambuli iskola vezetői. A találkozóról Tóth Zoltánt, az iskola igazgatóhelyettesét kérdeztük.
Melyik iskolával kerültek testvériskolai kapcsolatba a kőrösis diákok?
A Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola tanulói az isztambuli Ihsan Kurşunoğlu Ortaokulu iskola diákjaival fognak közelebbről megismerkedni jövő májusban.
Hogyan fogadták a delegáció tagjait?
A török iskola vezetői a tanórákra is ellátogattak hozzánk. Nekem a harmadikos osztályommal éppen tánc- és mozgásórám volt. Az órarészlet után a török vendégeinket könnyen megtanulható moldvai táncok gyakorlásába vontuk be. Nagyon tetszett nekik.
Miben állapodtak meg? Mikor mehetnek a gyererek Isztambulba?
Nagy öröm volt a török iskola vezetőivel újból találkozni, hiszen nekem is és az isztambuli iskola igazgatójának is szívügye lett a két iskola testvérkapcsolatának kiépítése. A leendő török testvériskolánk igazgatója azt mondta, igaz, hogy Dunakeszin annyian laknak, mint Isztambulban két háztömbben, ő mégis nagy várakozással tekint a kapcsolat elé. Komoly beszélgetést folytattunk annak érdekében, hogyan lehetne ezt a testvériskola-kapcsolatot minél eredményesebben megvalósítani.
Jelenleg abban állapodtunk meg, hogy Törökországban a vallási ünnepek, a Ramadán miatt, csak májusban tudunk folytatni bármilyen aktivitást. Május elejére beszéltünk meg egy látogatást, amikor a dunakeszi tanulók látogatnak el Isztambulba. Ennek a megállapodásnak a részleteit aláírták az igazgatók, amelyben az szerepel, hogy semmilyen kötelező anyagi teher nem terhelheti az iskolákat. Mi megpróbálunk pályázni, illetve számítunk az önkormányzat támogatására is. Következő célunk a május elejére tervezett utazás megszervezése, az anyagi lehetőségek előteremtése. Izgatottan várjuk a gyerekekkel a májusi isztambuli iskolalátogatást, biztos, hogy a néptánctudásunkat ott is meg fogjuk mutatni.