A Dunakeszi Diáknegyed távhővezetékének kiépítéséről már többször beszámoltunk. Miután befejezték a munkát az Aradi vértanúk terén, június 26-tól a Nap utcában folytatja a kivitelező cég a vezeték továbbvitelét. Ez a szakasz hosszabb forgalom korlátozással is együtt jár. Hogy miért tart ez ennyi ideig? Erről Hegyi Márton projektvezetőt kérdeztük, ő számolt be portálunknak az utcában zajló munkálatokról.

Tavaly decemberben kezdődött a hővezeték lefektetése az épülő Dunakeszi Diáknegyed belső területén. Januárban a Magyarság Sportpályán végezték el a munkálatokat, majd márciustól a Fő út melletti járda nyomvonalában. Ez utóbbi vonalán építi meg az önkormányzat jelenleg a város egyik leghosszabb járdáját.

A Fő úton a város talán leghosszabb járdája épül meg, a gyártelepi Jézus szíve-templomtól egészen a Magyarság Sportpályáig

A nyári szünetre időzítették a korlátozással járó munkákat

A kivitelező cég a megrendelő kérésére úgy ütemezte a kivitelezést, hogy a nyári szünidőben kerüljön sor a forgalomkorlátozással járó munkálatokra. Ennek megfelelően június utolsó hetében a Nap utcában kezdték el a munkát, ami folytatódik a Bárdos iskola területén lévő nyomvonal kiépítésével. A forgalomkorlátozás főleg a Nap utcát érinti az Iskola utca és Garas utca közötti szakaszon, ahol félpályás forgalomkorlátozásra számíthat a lakosság. A forgalom csak egy irányba, a Barátság útjáról a Fő út felé haladhat. A Horányi révtől érkező Volánbusz ideiglenes megállója az Iskola utca-Aradi vértanúk tere kereszteződésénél lett kialakítva. A Nap utcán, a Játszóház tagóvoda előtti buszmegálló pedig a Barátság útja 22. szám elé kerül.

A forgalomkorlátozás főleg a Nap utcát érinti az Iskola utca és Garas utca közötti szakaszon, ahol félpályás forgalomkorlátozásra számíthat a lakosság

Hegesztés, röntgen, nyomáspróba – mindez a helyszínen

“Azért tart több, mint két hónapig a munkafolyamat ezen a 250 méteres szakaszon, mert ez egy nagyon összetett munka, aminek minden szakaszát itt, a helyszínen kell elvégeznünk. A hővezetéket kb. 2 méter mélységben helyezik el úgy a munkásaink, hogy az a meglévő közművezetékeket keresztezze. Ez egy előre szigetelt acél közművezeték, amit hegesztéssel illesztünk össze. 12 méter hosszú csövekről beszélünk, amelynek kb. 750 kg a súlya. A csövek megmozdítása természetesen gépekkel történik. Amint összehegesztjük a csöveket, nyomáspróbát kell végezni rajtuk, majd a hegesztések helyén utószigetelés szükséges, amit csak száraz időben lehet végezni. Ha mindezzel készen leszünk, akkor kezdhetjük el a visszatöltést, illetve a terület helyreállítását. A munkálatokat az aszfalt és a járda helyreállításával együtt augusztus 31-re fejezzük be” – mondta Hegyi Márton.

Hegyi Márton, a kivitelezést végző Penta Kft. projektvezetője

A kivitelező cég projektvezetőjétől azt is megtudtuk, hogy az egyik legnehezebb feladat a csövek pontos összeillesztése. Olyan varratot kell kialakítani, amely minden minősítésnek megfelel, ezt röntgennel ellenőrzik. Nehezítő körülmény, hogy nem műhelyben, a megszokott lakatosi körülmények között végzik a hegesztést, hanem a helyszínen. A munkagödörben korlátozottak a helyszíni viszonyok, és az időjárási körülmények sem mindig kedveznek.

A lakosságot a kivitelező is tájékoztatta

Hegyi Márton közölte, hogy lakossági tájékoztatót dobtak be a kollégái a lakosok postaládájába a munkálatokról és annak következményeiről. A Nap utcán van olyan ingatlan is, ahol kapubehajtót érint a nyomvonal kiépítése. “Arra törekszünk, hogy ideiglenesen éjszakára lefedjük a nyílt munkagödröket, és este be tudjanak állni az autóval a lakosok, de nappalra azt kérjük tőlük, hogy előzetes egyeztetés alapján hagyják kint a gépkocsikat”- mondta a projektvezető.

Előző cikkSzázezer forint nyomravezetői díjat tűztek ki a játszótérrongálókra
Következő cikkNyaralás előtt adjon egy kis vért!