Online fórumon mutatták be körülbelül kétszáz érdeklődő előtt a Városliget környezetének közlekedésfejlesztési tanulmányterveit. Mi ebből az M3-as végét és a Városliget környékének terveit emeltük ki.
Vitézy Dávid tette ki közösségi oldalára az M3-hoz kapcsolódó elképzeléseket. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt írja a cél, hogy a Városliget autómentes legyen. Ennek egyik része a Kós Károly sétány lezárása és így a Hősök tere is mentesül az autóktól. A Dunakeszi felől, az M3-on keresztül érkező autósokat érintené mindez.
A Kacsóh Pongrác úti csomópontot áttervezzük, részben azért, hogy a Városligetből kitiltott forgalom haladni tudjon a Hungária körút és az M3-as bevezetője között, részben azért, hogy meg lehessen közelíteni az ide tervezett parkolóházakat – írja a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Két helyre összesen legalább 1500 férőhelyes parkolóházakat tervezünk P+R célra, illetve a Városligetbe érkezők számára. Az egyik épület a Mexikói úti troli- és buszvégállomáshoz kerül, a végállomás ennek földszintjén lenne. A másik az M3-as végcsomóponti lehajtóágak közé, így utóbbiba közvetlenül érkezhetnek az autók az autópálya felől és a Hungária gyűrűről is.