Mi történne Dunakeszivel, ha a fővárosban bevezetnék a dugódíjat? – tették fel a kérdést a városi közmeghallgatáson. A válasz szerint ez katasztrofális következményekkel járna.
A dunakeszi autósok kb. 60 százaléka napi rendszerességgel közlekedik Budapestre, köztük olyan vállalkozók is, akiknek ez a megélhetésük – erről a témáról is szó volt a városi közmeghallgatáson, ahol szóba került az újabban sokat emlegetett budapesti dugódíj. Egy Barátság útján lakó férfi arról tett fel kérdést, hogy ezt Dunakeszi meg tudja-e akadályozni. Egy szóval válaszolva: nem. A képviselő-testület azonban foglalkozhat az üggyel, és Dióssi Csaba szavaiból azt hallottuk ki, hogy készek politikai állásfoglalásra.
A polgármester egyébként támogatja az autósforgalom csökkentését és a tömegközlekedési eszközök használatát, de “jelenleg erre még nem adottak a feltételek, hiszen van olyan reggeli vonat, amelyre olykor nem férnek fel az emberek”. Az pedig egyelőre csak egy szép koncepció, hogy HÉV-szerűen, 10 percenként járjon a MÁV Dunakesziről a fővárosba.
Erről a Post így írt részletesen:
Dióssi Csaba válasza végén még azt is megemlítette, hogy akár dunakeszi dugódíjjal is riposztozhatnának, de ezt egyáltalán nem tartaná jó megoldásnak, inkább egy
testületi politikai válaszra számít.
Mindez azért érdekes, mert az ellenzék valószínűleg azt a Dorosz Dávidot indítja majd a tavaszi választásokon, akit a budapesti dugódíj egyik atyjaként tartanak számon. Más kérdés, hogy Budapesten eddig is nagy vitát, sőt ellenkezést váltott ki pl. a Nagykörút biciklisávosítása.
Mindenesetre az ellenzéki előválasztás után komoly politikai pofonnak számít, hogy a napokban jelent meg egy közvélemény-kutatás, amely a kormánypártok jelentős fölényét mutatja. Eszerint 46-32-re vezet országosan a Fidesz. Külön érdekesség, hogy a kutatást az egyesült ellenzék rendelte meg, bár most már az a legfőbb gondjuk, hogy az eredményeket rosszul értelmezi, kezeli a sajtó. A magyarázkodók között van az a Schmuck Erzsébet, aki nem mellesleg Dorosz Dávid korábbi párttársa volt az LMP-ben a 2010-es évek elején.