Bemutattuk a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, a fővárost és agglomerációját érintő MÁV elővárosi vasútvonalakra, illetve a HÉV-vonalakra szóló átfogó fejlesztési tervet. Ez érinti a dunakeszieket is. A tervek 2040-ig szólnak.

A 70-es, szobi vonal fejlesztésével az egyik cél a járatsűrűség növelése. Szobtól továbbra is 30, a váci zónahatártól azonban már 15 percenként indulnának a vonatok csúcsidőszakban, Dunakeszitől pedig már átlagosan 10 perc lenne a követés. 

Ennek érdekében Dunakeszi-Gyárteleptől a Nyugati pályaudvarig 4 forgalmi vágányra van szükség. Ennek keretén belül a belső, legrosszabb állapotú szakaszt felújítanák, beleértve Rákospalota-Újpest és Rákosrendező állomást is.

Nagyállomás

Az új káposztásmegyeri megálló a lakótelepet szolgálja majd, a Marcheggi hídnál pedig az esztergomi vonal és a külső körvasút irányába lehet átszállni.

Az új stratégia szerint a vonal vonatainak nagyobb része a Nyugati pályaudvarnál (M3, M5) bebújna az innen Belbuda (M2) érintésével Kelenföldre épülő vasúti alagútba, hogy a dél-budai agglomerációba jusson. A többi viszonylat a belső körvasútra fordulna, hogy az új Törökőr (M2) megálló érintésével Kelet-Pestre, a repülőtérre és a kelet-pesti agglomerációba adjon kapcsolatot.

Előző cikkErika az én hősöm, ez már több mint barátság – Közös interjút adott az újpesti rendőrpáros
Következő cikkA szél miatt akcióban voltak a tűzoltók