Megérkeztek az engedélyek a Pálya utca-Külső Szilágyi út kereszteződésénél lévő vasúti aluljáró körüli csomópont átépítése. A munka 2022 nyarán indulhat.

Bár az érintett terület Budapesthez, pontosabban a 4. kerülethez tartozik, a dunakesziek számára kritikus közlekedési csomópontról van szó. Elég emlékeztetni a hatalmas Pálya utcai dugókra.

A munkálatok eredményeként megszűnhet az elakadás az alagútban, összehangolt lámpás irányítás engedi majd az átmenő forgalmat.

A beruházásra Dunakeszi sok pénzt áldoz, ahogy erről már tavaly nyáron is írtunk.

Az utolsó engedély ősszel érkezett meg a városházára. Az időpontválasztásban az is közrejátszott, hogy minél kevesebb autóst érintsen a munkálatokból adódó kellemetlenség, hiszen akkor már iskolai szünet van. Legalább a gyermeküket iskolába vivő szülők autóival kevesebb járműtorlódásra lehet majd számítani.

A Külső Szilágyi út tulajdonosi és kezelői viszonya rendezetlen, mert érintett benne a Budapest Közút Zrt., az újpesti és a XV. kerületi önkormányzat, az M0-ás közelsége miatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a magyar állam, valamint a Mogyoródi-patak miatt a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. A legtöbb időt a hozzájárulások beszerzése vitte el, volt olyan fennakadás is, hogy mire az utolsó tulajdonosi engedély is beérkezett, az elsők már elévültek.

Az első ütemet, vagyis az építési munkákat Dunakeszi városa vállalta magára.

Így kiépítik a kanyarodó sávokat, megoldják a csapadékvíz-elvezetést és a lámpásításhoz szükséges alépítményeket. A második ütemben az újpesti önkormányzat lámpásítja a kereszteződést. A tervezett közlekedési lámpa az aluljáróéval szinkronban működik majd, hogy biztosított legyen a Dunakeszi felől érkező autósok kihajtása a Külső Szilágyi útra, illetve a városunkba érkezők szabad utat kapjanak a Külső Szilágyi útról lehajtva.

Előző cikkMegbillent a csatornafedél a Határ úton, könyörögnek, hogy ne 70-nel zúzzanak át rajta
Következő cikkDugódíj, avagy mit lépne Dunakeszi egy ilyen döntésre a helyi autósok érdekében