Napi 500 forintos dugódíjat javasol a Levegő Munkacsoport Budapestre. Ennek ugyan jelenleg nincs meg a törvényi háttere, de egyre gyakrabban hallani ezt az évek óta szorgalmazott felvetést. A BKK-vezér szerint nincs napirenden a kérdés, de a főváros nem bír el ennyi autót.
Egyelőre nem dolgoznak a dugódíjon, már csak azért sem, mert nincs törvényi háttere, és önmagában nem is jelentene megoldást – mondta Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Népszavának adott interjújában.
A Levegő Munkacsoport szerint, ha bevezetik a dugódíjat, az mindenképpen csökkentené a fővárosra nehezedő autóforgalmat. A szervezet úgy gondolja, hogy egy újfajta Budapest-matrica alkalmazásával lenne megvalósítható, amit a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. már működő kamerarendszerei ellenőrizhetnének – írta meg a 24.hu. A szervezet a témában petíciót is indított, ezzel azt szeretnék elérni, hogy a főváros vezetése készíttessen megvalósíthatósági tanulmányt a budapesti útdíj bevezetéséről.
Előbb-utóbb valamit lépni kell, Budapest nem bír el ennyi autót. Az élhetőségi listán elöl álló városok, mint például Bécs vagy Koppenhága, évtizedekkel előttünk járnak szemléletváltásban, és az ennek megfelelő közlekedésszervezésben – fogalmazott a dugódíjjal kapcsolatban Walter Katalin.
Címlapfotó: MTI/Balogh Zoltán