Az M0 és Dunakeszi-Fót csomópont között várhatóan szeptember közepén a bal pályára terelik át a fogalmat, és az eddigi kialakításhoz képest további 1 sávon is haladhatnak majd az autósok.
Idén áprilisban kezdődött meg az M2 gyorsforgalmi úton a 17-21 km szelvények között a meglévő bal pálya átépítése, így a közel 4 km hosszú szakaszon a jobb pályára terelve haladhatott a forgalom 2×1 sávon. A szeptemberig tartó időszakban a bal pályán új leállósávot építenek ki, a meglévő Mogyoródi-patak feletti hidat is felújítják és kiszélesítik, az elválasztósáv átépül, illetve a burkolat felújítását és megerősítését is elvégzi a kivitelező a vízépítési és ideiglenes forgalomtechnikai munkákkal kiegészítve.
M0 és Dunakeszi-Fót csomópont között várhatóan szeptember közepén a bal pályára terelik át a fogalmat.
Tekintettel az érintett útszakasz ősszel megnövekedő forgalmára, az M0 felé 2, Vác felé 1 forgalmi sávot alakítanak ki a szabványos előírások betartása, valamint a keresztmetszeti adottságok miatt szűkített sávszélességgel. A három sávon csökkentett, 60 km/h sebességgel haladhatnak majd az autósok. Ez az ideiglenes forgalmi rend várhatóan 2019 közepéig áll majd fenn.
A 21-es km szelvénytől Vácig több ütemben, szakaszosan terelik át a forgalmat a bal pályára 2018. év végéig. Ezeken a részeken a meglévő jobb pálya felújítása miatt, a jelenlegi kialakításnak megfelelően továbbra is 2×1 sávon lesz biztosított a forgalom.
A beruházásnak köszönhetően 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest-Vác szakaszon.
A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg – álla közleményben.
Mindenesetre napok óta álla bál ezzel kapcsolatban. Mint azt elsőként megírtuk: 2018 őszére megépül az M2-es autóút felújított bal pályája – áll abban a feljegyzésben, amely még áprilisban a helyi védelmi bizottság ülésén készült. A jegyzőkönyvbe a Magyar Közút képviselőjére hivatkozva került be ez a mondat. Az ősz szót persze többféle módon lehet értelmezni.
Dunakeszi alpolgármestere csütörtökön délután a Postnak úgy fogalmazott: az útépítő Strabag egészen egyszerűen nem tisztelik azokat az adófizetőket, akiknek a pénzéből építhetnek, dolgozhatnak Magyarországon.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Strabag ezt meg merte volna-e csinálni Ausztriában?
Ez egy európai uniós projekt, és mi európai uniós állampolgárok vagyunk.
A NIF közleményéből pontosan nem derül ki, hogy meddig kell várni arra a bizonyos második sávra, amely részben tehermentesítené Dunakeszi közlekedését is. A szeptember 3-át, az iskolakezdést azonban nem lehet szeptember közepének tekinteni.