Az eredeti Aranyvonat kocsijairól megmaradt információk alapján építik újjá az egykori vonat egyik szerelvényét. A Dunakeszi Járműjavító Kft-ben új terveket készítenek, és ezek alapján építik meg a szerkezetkész kocsit.
Egy szerkezetkész vasúti kocsi elkészítéséről szól a Dunakeszi Járműjavító szerződése. A megrendelő Nemzeti Múzeum szándéka az, hogy a majdan elkészülő kocsi a legnagyobb mértékben hasonlítson az eredetire. Természetesen a mai műszaki követelmények és lehetőségek figyelembe vételével.
A járműjavító szándéka szerint a szerkezetkész kocsi 2017 végére készül ez. Ezek után jöhet a jármű korhű felépítése. A 78 milliós megrendelés a kft-nek üzletileg és presztízs szempontjából is fontos – írták a Post kérdésére.
Az Aranyvonat 1938. május 31-én indult országjáró körútjára. Három éven át vitte magával a Szent Jobbot pontos menetrend alapján, számos magyar települést felkeresve. Az évszám nem véletlen, hiszen 1938-ban ünnepelték Szent István király halálának 900. évfordulóját.
Az Aranyvonat volt ahol csak percekig tartózkodott. Szentesen a pályaudvaron felállított díszemelvényre helyezték, és az alig egyórás ünnepség alatt vonult el előtte kb. 10 ezer hívő. Másutt, mint például Magyaróváron, a nagy meleg és a tűző nap miatt az ereklyét nem vették ki a díszkocsiból, hanem az állomáson közvetlenül a sínek mellett zajlott le az ünnepség. Kapuváron mindössze 5 percig, Csornán pedig 11 percig állt az Aranyvonat.
Az Aranyvonat a mozdonyból és általában három kocsiból állt.
Elől és hátul egy-egy luxuskocsi alkotta a szerelvényt, amelyekben a koronaőrség utazott valamint a kíséret egyházi és világi tagjai. Középütt kapott helyet a speciálisan kiképzett vagon, az aranykocsi, amelynek kétoldalt nagy felületen üvegfalai voltak, hogy az ereklyét ott is jól láthassák, ahol azt nem emelték le a vonatról, hanem csak áthaladt a szerelvény.
Az eredeti jármű aztán a II. világháborúban elpusztult. Bár voltak olyan feltevések, hogy egy németországi bányába vitték, de ezt inkább a legendának tartják.