A közlekedés fejlesztéséről is tárgyaltak csütörtökön az Országgyűlésben. Egy jobbikos képviselő a MÁV 37000 dolgozójáért aggódott. Dunakeszi parlamenti képviselője, Tuzson Bence államtitkárként a dunakeszi járműgyártó megvásárlásának példájával válaszolt a felvetésre.

tuzson

A vasút esetében a felújítás nem tart lépést az amortizációval, csak a törzshálózat fejlesztési igénye eléri a 3 ezer milliárd forintot -legalábbis így számolt a parlamentben Ander Balázs jobbikos képviselő. Kitért arra is, hogy a MÁV 37 ezer dolgozójával “pofátlan módon” próbálnak elbánni és rajtuk spórolni. Az egyszerű vasutasok bérének rendezése mellett sürgette a munkakörülményeik javítását is.

Tuzson Bence államtitkár felszólalásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a kötöttpályás járműgyártást fejleszteni kívánják. A dunakeszi járműgyártót pedig azért vásárolták meg, hogy ennek a célnak megfelelhessenek. Jelezte még, hogy a MÁV szolnoki gyárában szintén fejlesztéseket terveznek.

E két gyár együttesen fog szerelvényeket gyártani, erre a forrásokat biztosítják a jövő évi büdzsében. A szolnoki Stadler-gyár is bekapcsolódhat majd e folyamatba.

Azt szeretnék, ha a kötöttpályás járműgyártás minden szegmensénél az igényeket a magyar ipar elégítené ki – közölte az államtitkár, aki kitért a kormány által előző nap elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiára is. Ennek célja, a magyar buszgyártás újbóli fellendítése.