Dunakeszin március 18-án kezdetét vette a Kossuth Lajos utca két szakaszának felújítása. A dunakesziek által komoly kritikákkal illetett állami utakról és a most tető alá hozott, önkormányzattal közös felújításáról kérdeztük Magyari Lászlót, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest vármegyei igazgatóját.

Első kérdésként rögtön azzal kezdeném, amivel kapcsolatban a legtöbb olvasói megkeresés érkezik hozzánk. Miért nem a Szent István úttal kezdik a felújítást?

Kétségtelen, hogy a város közútjai közül a Szent István utca van a legrosszabb állapotban, azonban itt hamarosan egy úttestet érintő munkálat fog megkezdődni. A DMRV Zrt. ugyanis egy szennyvízcsatorna cserét fog elvégezni az érintett úton, amely az út felbontásával fog járni, így előtte értelmetlen az utat felújítani. A DMRV Zrt. munkája után célszerű beütemezni az út felújítását.

Magyari László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest vármegyei igazgatója

Miért csak szakaszok, és miért pont ezek újulnak meg a Kossuth Lajos úton?

Jelenleg olyan szakasz javítására van lehetőség, amely nem érint útalap-helyreállítást vagy komolyabb csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítését. Ez alapján az önkormányzattal közösen lett meghatározva a két érintett szakasz.

Az önkormányzat a költségek nagyobb részét magára vállalja. Megszokott az ilyen típusú együttműködés a közút és az önkormányzatok között?

Dióssi Csaba polgármester úrral évek óta tárgyalunk a kezelésünkben lévő utak felújításáról, különösen a Kossuth Lajos és a Szent István utakról. A jelenlegi gazdasági helyzetben is igyekszünk minden lehetőséget megragadni, amivel javítani tudunk a nagyvárosokon áthaladó országos közutak állapotán. A Dunakeszivel való együttműködés egy kétéves tárgyalás eredménye, amely a városvezetés elhivatottságát is mutatja.

A válasz nyilván itt sok mindentől függ, de mégis, nagyságrendileg mennyibe kerülne a város állami útjainak teljeskörű felújítása?

Ahogy ön is mondja, ez sok mindentől függ. Elég jelentős úthálózatról van szó, és minden esetben vizsgálni, illetve terveztetni lenne szükséges, hogy megfelelő teherbírású pályaszerkezet és csapadékvíz-elvezetési rendszer kerüljön kiépítésre, továbbá szükség szerint gondoskodni kellene az érintett közművek védelembe helyezéséről vagy kiváltásáról, valamint egyéb más körülmény vizsgálata is szükséges (csomópontok felülvizsgálata, jelzőlámpaprogramok vizsgálata, gyalogos átvezetések vizsgálata, kerékpáros létesítmények vizsgálata, idegen területek érintettsége, növények eltávolítása, pótlása stb.) Alapvetően elmondható, hogy

egy ilyen teljeskörű, komplex felújítás több milliárdos költséget jelentene. Amellett, hogy az állami utak felújítása, karbantartása nem önkormányzati feladat, ez messze meg is haladja egy város költségvetését.

Mikorra várható a most elkezdett beavatkozás befejezése?

A tervezett ütemezés szerint a tavaszi szünet végére befejeződik a burkolatjavítás. Addig is a közlekedők türelmét és megértését kérjük, az önkormányzattal közösen az ő érdekükben végezzük ezeket a beavatkozásokat.

Előző cikkMég van egy kis ideje összegyűjteni a dunakeszi matricákat
Következő cikkForgalomkorlátozás az M0 autóúton, a Megyeri híd felé