A MÁV Budapest agglomerációjában lévő, utasbeálló nélküli megállóhelyekre, illetve a rossz műszaki állapotú utasbeállók helyére korszerű, modern megjelenésű, várakozásra alkalmas építmény fejlesztéséről döntött. A ígéretek szerint Dunakeszi is kap ilyet.

A modulrendszerben kialakított, új típusú utasbeállók – igazodva a vasút változatos megállóhelyi környezetéhez – szélsőperonra és két vágány közötti, úgynevezett középperonra is telepíthetők. Az öt méter hosszú alapmodul közel három méter magas és 2,6 méter mély, ebből több mint, másfél méter mélységben széltől védett.

A stabilitást sugárzó acélszerkezet robusztus megjelenését oldja a nagyméretű üvegfelületek használata. A várakozóhelyeken utcabútorokat – padot, utastájékoztató vitrint – is elhelyeznek, amelyek a biztonsági üvegezett felületekkel és a biztonsági kamerákkal együtt teljesítik a vandálbiztosság általános követelményeit. Az utazóközönség kényelmét fogják szolgálni az egyes utasbeállókba telepített jegykiadó automaták is.

Erdőkertes megállóhelyen a napokban átadták a munkaterületet az első új típusú utasbeálló telepítéséhez. Erdőkertes mellett, előreláthatóan 2021 év végére, Dunakeszi új utasbeállója is elkészülhet.