Tudomásul vettük a polgármester úr kérését, és biztosan lesz kompromisszum – mondta a hétfői dunakeszi lakossági fórumon az M2-es autópálya építésének projektvezetője, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársa. A biztató hír azért fontos a helybélieknek, mert ha az építkezés idejére, két és fél évre tényleg lezárják a már meglévő, de felújításra szoruló útszakaszt, akkor megbénul a város forgalma. Ez nem kompromisszum, és a dunakesziek számára elfogadhatatlan – mondta a fórumon szót kérő Dióssi Csaba polgármester.
A jelenlegi elképzelések szerint az új útszakaszt 2019 őszén adják át, kétszer két sávon lehet majd közlekedni, maximum 110 kilométeres sebességgel. Közel 20 kilométernyi utat kell majd felújítani és sok mindent hozzáépíteni, összesen több mint 30 milliárd forint értékben. A tervek szerint kétszáz méter hosszúságban három és fél méteres lesz a zajvédő fal, de ha a mérések szerint ez nem elég, akkor tovább dolgoznak majd a megoldáson az érintett szakaszokon. Számítani kell arra, hogy lesznek gondok a közművekkel is, de ha erre sor kerül, akkor arra előre felhívják a dunakesziek figyelmét – ígérte Kovács Zoltán projektvezető a lakossági fórum elején.
A kivitelezőt képviselő Tari Levente kapta a népszerűtlenebb feladatot, ugyanis neki kellett részéletesen beszámolnia az útlezárások tervéről a hétfői lakossági fórumon. Az STR+S – M2 konzorcium projektvezetője arról beszélt, hogy a folyamatos változtatások helyett inkább állandó korlátozásokat szeretnének bevezetni. Megfigyelték ugyanis, hogy általában két hónap alatt szoknak hozzá az autósok a változásokhoz, addig viszonylag sok a koccanásos baleset, de utána már simán mennek a dolgok.
Ami a konkrétumokat illeti: a munka április végén kezdődik, de csak a nyár elejétől kezdődnének a lezárások.
Először a bal pálya két sávja épül ki 11 kilométeren, a már meglévő kilenc kilométert pedig lezárják.
Ebben az időben a jobb pályát lehet majd használni, és egy-egy sávval kell beérniük az autósoknak. Másfél éven át biztosan jelentős korlátozások lesznek, és a változásokról időben szólnak majd.
A tájékoztatót a közönség soraiban helyet foglaló Dióssi Csaba is végighallgatta, majd a végén elsőként kért és kapott szót. A polgármester elmondta, ha az építők tényleg úgy döntenek, hogy évekre lezárják az érintett szakaszt, akkor az nem kompromisszum, és elfogadhatatlan Dunakeszi számára.
Dióssi Csaba szerint semmi nem indokolja a két és fél éves lezárást, és a munkálatok, például a padkaépítés nem tartanak olyan sokáig, mint ahogy azt a projektben tervezik.
Kérte, hogy a csak annyi időre zárják le a város számára legfontosabb szakaszokat, amíg az elengedhetetlen a munkálatok szempontjából. Minden fórumon harcolni fogunk – ígérte a polgármester, aki azt kérte, hogy Dunakeszit is vonják be az egyeztetésekbe, és hívják meg a város képviselőit a tárgyalásokra, hiszen a helyiek ismerik a legjobban a helyi közlekedést.
A lakossági fórumon elhangzott az is, hogy Dunakeszi vezetése azt tervezi, átalakítanak néhány dolgot a 2-esen, hogy amikor majd tényleg lezárnak a négy sávból kettőt, akkor is elviselhető legyen a közlekedés. Kétsávos lesz két körforgalom azért, hogy gyorsabban elhagyhassák a várost azok, akik Pestre szeretnének menni, a munka ütemezéséhez azonban tudni kellene, hogy mit terveznek az M2-es építői. Arról már nem is beszélve, hogy mivel állami útról van szó (2-es), ezért ezekhez a lépéskehez is csak az ő engedélyükkel és pénzükkel lehet hozzáfogni.
A lakossági fórum vége már egy nyári tábor utolsó napjára emlékeztetett, a polgármester és a projektvezetők ugyanis telefonszámot cseréltek, ebből viszont arra a meglepő körülményre lehetett következtetni, hogy a felek tényleg nem találkoztak még. Mivel a tervek szerint a munkálatok már tavasszal megkezdődnek, a lezárások pedig nyáron, a lakossági fórum résztvevőinek gyorsan össze kellene ismerkedniük.