Ha marcipán, akkor Szamos! A dunakeszi boltokban is rekordközeli számban fogy a Szamos marcipán eladása. Legyen az a kis marcipánszív, vagy egy marcipántorta, az édesség népszerűsége töretlen városunkban is. A nagy múltú manufaktúra most számos újdonsággal készül az édesszájú közönségnek.
Az 1935-ben alapított Szamos Marcipán ma már mintegy 500 dolgozót foglalkoztat. Éves árbevétele 5 milliárd forint. Mindez az összesen 22 cukrászda által bonyolított forgalomnak, az országosan terjesztett termékeknek, valamint az exporttevékenységnek köszönhető. Nem volt tehát mindegy, hogy a COVID idején milyen stratégiával indul a cég a túlélésért. Üzletet nem kellett bezárni, hiszen az elviteles értékesítés engedélyezett volt – így a termelésnek sem kellett leállnia. A forgalomkiesés egy részét pedig mozgó árusítással pótolták. Dolgozóik közül senkit nem kellett elbocsátani – ami az újrakezdésnél játszott fontos szerepet.
A cukrászdák egy részének újraindításában meghatározó szerepet töltött be a turizmus feléledése. Különösen a Kossuth téri Szamos Cafe, a szentendrei Múzeum Kávézó és a Vörösmarty téri Szamos Gourmet Ház újraindításában. Utóbbiba mostanára térnek vissza nagyobb létszámban a vendégek, így elindulhatott a reggeli, és tervezik a büféebéd visszavezetését is.
A közelmúltban Felcsúton megrendezett országos Szamos Mátyás tányérdesszert versenyre készített pályamű – Kukorica Jancsi elnevezéssel – immáron a Gourmet Házban is kóstolható, ahol hamarosan bonbonkészítő látványműhely várja az édességek rajongóit.