Öt évvel ezelőtt hozta létre az önkormányzat a DunakesziApp applikációt. A cél az volt, hogy a lakosság számára közvetlen és egyszerű utat biztosítson a bejelentésekre és a tájékoztatásra. 5 év alatt több mint 21.000-re nőtt a felhasználók száma, ez a dunakesziek több mint felét jelenti. Ezen keresztül könnyen és gyorsan érhetőek el többek között a friss hírek, a buszmenetrend és az egyre népszerűbb Dunakeszi Kártya – tették közzé a város megújult honlapján.

Lakossági bejelentés, hibabejelentő

Az applikáció egyik legfontosabb célja, hogy a lakosság a bürokrácia útvesztőit kikerülve egyszerűen és gyorsan léphessen kapcsolatba az önkormányzattal. Ahogy arról korábban írtunk, 19 különböző kategóriában nyújthat be észrevételt. A lényeg, hogy az applikáció egy olyan bejelentő rendszer, amin keresztül a megoldásra váró feladat egyenesen az illetékeshez fut be. Informálhatja például az önkormányzatot illegális szemétlerakásról, meghibásodott közvilágításról, eldugult csapadékcsatornáról, kidőlt oszlopról, leszakadt utcanévtábláról, viharkárról. Egyszóval bármiről, ami közterületet érint. A pontos információk érdekében GPS-koordináták és fénykép is mellékelhető a bejelentéshez.

19 különböző kategóriában tehet bejelentést

Posztolás helyett a DunakesziApp a megoldás

Ma már bevett szokás, ha bármi olyat észlelünk, ami másokat is érinthet, jó szándékkal azonnal posztoljuk a Facebookon, onnan várunk megoldást. Ez azonban lassítja és nehezíti a problémamegoldást – hívja fel a lakosság figyelmét a hivatal.

Ha nem a jól bevált ügyfélszolgálati rendszeren keresztül érkezik a bejelentés, hanem más csatornán, akár több fórumon is egyszerre, az fennakadást és leterheltséget eredményez.

A lassítás mellett pedig a megoldás nyomon követhetősége és az elvégzett munka minőségének biztosítása is veszélybe kerül – magyarázta Keller Anikó a Lakosságszolgálati és Polgármesteri Kabinet vezetője. Keller Anikó hozzátette, ezúton is kér mindenkit, hogy a bejelentés a DunakesziApp-on keresztül történjen a megoldásra váró ügy pontos megadásával, mert a mentési, hibaelhárítási sorban fennakadást okozhat, ha a feladat nincs jól meghatározva.

Az applikáción keresztül júliusban 170, augusztusban 285 bejelentés érkezett, ami az önkormányzattal való összes kapcsolatfelvétel 90%-a. Az applikáció letölthető okostelefonra és tabletre is, ezáltal helyből, kényelmesen intézkedhetünk, tehetünk a városunkért, közösségünkért – emeli ki a vezető.

Előző cikkRadnótis volt? Itt a helye!
Következő cikkTizedik alkalommal fog össze Dunakeszi az iskolakezdés idején