7+1+1 új buszjárat lesz Dunakeszin. Elkészültek a térképes tervek és a menetrendek is. Elsőként a Post oldalán nézheti meg őket. A város azt szeretné, hogy mondják el véleményüket a tervezetről.

Már tavasszal átalakítanák Dunakeszi tömegközlekedését. Akár áprilisban is új menetrend és útvonalak lépnének életbe, de a városházán azt szeretnék: az emberek, az utazók mondják el véleményüket, tegyenek javaslatot. Éppen ezért nem sietnek, lehet, hogy csak májusban történik meg a változás.

Az új koncepció lényege, hogy az olykor 70 perces korjáratok helyett több, rövidebb, az A pontból B pontba eljutó vonalakat alakítanának ki. Mindezt az indokolja, hogy a reggeli és a délutáni forgalom nagy részét a Budapest felé/felől jövő forgalom adja, valamint az iskolákhoz, óvodákhoz való ingázás. Emellett folyamatosan tele vannak a P+R parkolók azoknak az autójával, akik vonattal folytatják az útjukat Pest felé. Éppen ezért logikus lépésnek látszik a csúcsidőszakokban a járatok sűrítése, szemben a napközbeni negyedházas buszokkal.

A tervezésnél figyeltek arra, hogy a MÁV menetrendben a reggeli órákban a óra 20 és óra 50-kor érkeznek a vonatok. A 3 járatot optimalizáltak és a hosszú körök helyett 3 rövid kört alakítottak ki, ezzel elérve, hogy 30 percenként lesz elérhető busz minden vonalon. Hazafelé a MÁV menetrendben szintén megvan ez a fél óránkénti járatsűrűség, így azt vették alapul, hogy az azzal hazaérkező embereket fel tudják venni. Napközben két nagyobb körrel üzemelnek a járatok, egymáshoz igazítva, hogy át lehessen szállni egyik buszról a másikra.

A menetrendeket ide kattintva tudja letölteni:

 

 

Előző cikkÉrdekes ötlet a Radnóti átmeneti bővítésére
Következő cikkA járvány miatt korlátozások a VSD-nél is