A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

A jubileumi esemény rekordszámú közönséget vonzott: 6000-en látogattak el a divatbemutatók és divatprezentációk helyszínére, továbbá 13 országból érkeztek nemzetközi újságírók, forgalmazók és divatipari szakértők a régiós és magyar tehetségek felfedezésére. A közel 50 divatmárka őszi-téli kollekciója mellett feltörekvő tehetségek és neves divatikonok is fókuszba kerültek.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség a 15. BCEFW során. Így összesen 27 magyar és 20 nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos telt ház mellett, több mint 500 szettet felvonultatva a kifutókon.

A háromnapos bemutatósorozat pénteken vette kezdetét az Apollo Galériában, ahol a regionális kollektív show-k és a fiatal magyar tehetségek mutatták be alkotásaikat. A galériában különleges élményt nyújtott a kortárs képzőművészet és a divatipari újdonságok találkozása. A kifutót Dukai István festőművész alkotásai szegélyezték, melyeket a rendezvény arculatához igazodva egyedi printekkel egészített ki a kortárs művész. A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont, ahol már a hazai piacon erős, illetve a nemzetközi piacra fókuszáló márkák őszi-téli darabjait lehetett megismerni.

A 15. BCEFW kiemelt népszerűségnek örvendett, 6000 látogató érkezett a Millenárisra. Az eseményekről szóló videós tartalmakat pedig további több tízezer néző követte online a BCEFW közösségi médiafelületein, Facebookon, Instagramon és TikTokon. Az intenzív sajtóérdeklődésnek köszönhetően mintegy 60 hazai médium tudósított az eseményről, emellett 13 országból érkeztek nemzetközi buyerek és vezető magazinok újságírói, köztük a cseh, lengyel, ukrán és adriai Vogue, a szlovén és román ELLE, a Forbes UK, a Dazed Korea, a Fashion United UK, valamint a L’Officiel Austria, illetve az Al Arabiya TV képviselői is. Az elismert szakmai szereplőkből, forgalmazókból, valamint újságírókból álló nemzetközi vendégkör a legújabb kollekciók mellett Budapest gazdag kulturális életébe is betekintést nyerhetett.

A jubileumi rendezvényen számos hazai híresség jelent meg, akik hol a közönség első soraiban viselték a tervezők szettjeit, hol modellként vonultak fel a kifutón. Törőcsik Franciska színésznő például a MERO divatbemutatón, Gulyás Michele olimpiai bajnok öttusázó pedig a RICHARD DEMETER show-n járult hozzá modellként a bemutató sikeréhez.

Az AW2526 szezon minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a múlt, a jelen és a jövő ikonikus szereplőire. Míg pénteken a divatszcéna feltörekvő tehetségei kerültek reflektorfénybe, vasárnap a magyar divatipar történetének jeles képviselőivel zárult az eseménysorozat. Az utolsó show-n a vendégek közt számos hazai és nemzetközi karriert befutott modell foglalt helyet: Etter Dalma, Gáspár Bernadett, Józsa-Kovács Kinga, Kincses Kinga, Liebhaber Judit, Lukács Gabi, Sütő Enikő.

Az MDDÜ egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének megfelelően a BCEFW-n is kiemelt szerepet kap a kreatívipari szakmák presztízsének növelése. A szakképzési intézményekkel és egyetemekkel kötött együttműködések révén idén 11 iskola közel 160 hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a bemutatókon, betekintést nyerve a kreatívipar gyakorlati oldalába, amely hozzájárul szakmai fejlődésükhöz és karrierútjuk megalapozásához.

„A 15. Budapest Central European Fashion Week tökéletesen keretbe foglalta mindazt, ami a régiós divatélet fejlődését meghatározza: a hagyományok tiszteletét, az innováció iránti nyitottságot, a nemzetközi partnerségek fontosságát és a fiatal tehetségek mellett az iparág örökségének erősítését is” – értékelte a rendezvényt Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. „Látva az elmúlt 15 szezon folyamatos fejlődését, úgy gondolom, hogy a BCEFW elérte kezdeti célját, a régió vezető divatipari eseményévé vált, amely hidat képez a hazai és globális divatvilág között. Ez pedig az egész kreatívipar számára lehetőségeket tud teremteni a jövőben” – tette hozzá a miniszteri biztos.

Foto credit: HFDA / Darkroom Productions

Előző cikkMegvan az idei bölcsődei beiratkozás időpontja
Következő cikkToborzót tart a VSD Rangers American Football Team