A Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium 2014 óta pályázik sikeresen és vesz részt Erasmus+ projektekben. Míg 2020-ban 19 633 euró támogatást nyertek el, addig 2021-es első projektjük már 112 025 euróból gazdálkodhat.
A 2020-as pályázat 8 tanár külföldi szakmai továbbképzését biztosította, míg a 2021-es már 17 pedagógusét. A Radnóti tanárai pozitív pedagógia, konfliktuskezelés, csapatépítés, a 21. század iskolája és szoft készségek témakörben vettek részt kurzusokon Amszterdamban, Barcelonában, Bécsben, Dublinban és Firenzében. Miután szerintük közösségépítésre, a szociális készségek és a stresszkezelési technikák fejlesztésére most minden eddiginél több szükség van, szeretnének a közösség segítségére lenni a már készülő, 36 rövid stresszoldó, csapatépítő feladatot tartalmazó füzettel és egy diáknaptárral, ezek online verziói nemzetközi szinten is elérhetők lesznek.
Az idén már a radnótis diákok is külföldi társaikkal dolgozhatnak együtt Erasmus-projekteken. Március 15. és 24. között összesen 33 diáknak volt lehetősége elutazni Máltára a 11. évfolyamról – 16-an közülük egy román iskola tanulóival dolgoztak együtt fenntarthatósági és környezetvédelmi témakörben, a többiek pedig olasz diákokkal egy internetbiztonsággal foglalkozó projekten. Híres kutatók előadásait hallgatták meg, megtanultak néhány olyan technikát, amivel sikeresen tűznek ki projektcélokat (SMART), majd beszéltek a kreatív és kritikus gondolkodás fontosságáról és azok fejlesztési lehetőségeiről – számolt be róla a Dunakeszi Postnak Precskó Lilian kísérő tanár.
Több kisebb csoportban dolgoztak a diákok, a munka nyelve angol volt. Remekül együtt tudtak működni a többiekkel a dunakeszi tanulók, a délutáni kirándulásokon már barátként üdvözölték egymást, és együtt mutatták be a projekteket is. A gyerekek fogadócsaládoknál laktak, így lehetőségük volt kommunikációs készségüket is fejleszteni és bepillantást nyerhettek a máltaiak életébe.