175 éve lehet vasúttal is közlekedni Dunakeszi és Budaest, az akkori Pest között.
A Pest-Vác vasút építése 1844. október 5-én kezdődött meg. Sok vita és korrupció is késleltette a mai Nyugati pályaudvar elődje építését, amely nem is készült el teljesen a vasút megnyitására. Pest és Palota állomások között az első próbamenetet 1845. november 10-én tartották. A Buda és Pest nevű lokomotívok hét kocsival 350 embert szállítva 14 perc alatt tették meg az utat.
Négy mozdony érkezett az akkori Magyarországra. 1845-ben rendelték meg a belga Cocerill cég seraingi mozdonygyárától. Buda, Pest, Pozsony, Pannonia névre keresztelték őket. Tesztelésükben részt vett Jedlik Ányos fizikus, a pesti egyetem tanára is. A mozdonyok 50-60 lóerősek voltak.
Ma Gödön vasúttörténeti kiállítás nyílik és egy fotóalbum is megjelenik.
Címlapképünk: Fortepan/Kölcsey Ferenc Dunakeszi Városi Könyvtár/Petanovits fényképek