40 milliárd forintba kerülhet kilométere az M0-ás budai szakaszának. Eddig átlag 4 milliárdból épültek a magyarországi autópályák.
Bár az M0-ás már csak a budai oldalon nyitott, egy esetleges építkezés a Duna túlpartján a dunakeszi autósok életét is könnyítené. Más kérdés, hogy az alagutak miatt mindez horroráron valósulhatna meg a 10-és 11-es út között.
Legkorábban 2026-ban kezdődhetne meg az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-ás körgyűrű új, jelenleg még a tervezés folyamatában lévő szakaszának építése.
A Magyar Építők szaklap megbecsültette az építési költségeket. 40 milliárd Ft/km-re taksálják ezt. A számot a Dömper Kft. projektvezetője, ők építik az M85-öst is, Zsilák-Makra András közölte. Először is tisztázta, hogy a “hegyek között és síkságon nem ugyanannyiba kerül építkezni”. Példakánt az M100 14 milliárdos becsült költségét hozta fel. Szerinte ez az összeg nagy, de nem drága. Hiszen a teljes M100-ason (itt is ők voltak a nyertesek) például 6 különszintű csomópont, 52 híd, ebben 4 hatalmas völgyhíddal (!) és 6 db alagút (3 pár) épül egy új mérnökségi telephellyel együtt.
Címlapfotó az UNITEF látványterve.