Összeomlott egy anyuka a minap egy brit Aldiban, miután a pénztáros számára túl gyorsan olvasta le a termékeket. A 35 éves nőnek úgy kellett pakolnia, hogy közben három 10 éves alatti gyermekére is figyelnie kellett. Itthon is villámsebesnek tűnnek a pénztárosok.

„Az áruk már hatalmas tornyokban voltak. A kasszás látta, hogy szenvedek, majd amikor leesett egy konzerv, sírni és remegni kezdtem” – mondta az anyuka.

Aki járt már ilyen hipermartekben, annak ismerős lehet az a jelenetsor, ahogy egy vásárló kétségbeesett kapkodással próbálja felvenni a tempót a villámgyors pénztárossal. A küzdelem egyenlőtlen, mert a pénztárosnak előnye van. A legújabb leolvasó gépek gyorsabbak az embernél, arról már nem is beszélve, hogy a kasszás pontosan tudja, hogy merre található a vonalkód, sőt van olyan áru, amelyen több is található – írta korábban a G7.

A magyar Aldi is gyártott egy reklámfilmet, amely az áruhalom kezelhetetlenségével járó stresszt próbálta nyugtatni. Ebben a filmben is jól látszik, hogy a pénztáros sokkal gyorsabb a beépített vásárlónál. Azt nem szokták megmondani, hogy mennyi egy pénztáros normája, de a hvg.hu korábban annyit tudott kideríteni, hogy az Auchannál 2014-ben percenként 22-24 termék lepittyegtetése volt a norma.

Nem véletlen, hogy a hipermarketek többsége kezd átállni arra, hogy a vevő saját maga olvassa le a kódokat, akár már az üzlettérben, és ilyenkor, ha kártyával fizet, nincs szükség kasszásra sem.

Kiemelt kép: illusztráció

Előző cikkElkészült a plakát augusztus 20-ra, megismerhető a főtéri program
Következő cikkArany fokozat a dunakeszi polgárőrség tiszteletbeli elnökének