Egy jeles jubileum, és egy ahhoz illő torta, amiért öt cukrászda száll versenybe. A Város Tortája címért induló cukrászdákat mutatja be most a Dunakeszi Post az olvasóinak. A cikksorozatunk utolsó részében a Varázslatte cukrászdát ismerhetik meg.
Ezúttal Farkas Boglárka, a Szabadka utca 18. alatt üzemelő Varázslatte bisztró tulajdonosa válaszol a Dunakeszi Post kérdéseire.
Mióta létezik a cukrászda?
A Varázslatte bisztró 2016 júliusában nyitott, elsődlegesen nem cukrászda célzattal, de mindenképpen fontos szerepet tulajdonítva a cukrászipari termékeknek, elsősorban egészségtudatos irányban.
Honnan jön az ötlet, hogy cukrászdát nyissanak?
A gondolattal már körülbelül egy éve játszottunk, hogy egy másik tevékenységben működő boltunk bővítésre kerüljön. Helyet is sokáig kerestünk és akkor még a fő koncepció az volt, hogy a polcbérléses rendszeren alapuló használt cikk kiskereskedéssel foglalkozó boltunk olyan irányba bővüljön, hogy a hozzánk betérők egy kellemes kávé mellett tudjanak nézelődni, vásárolni. Aztán idővel ez a koncepció nem vezetett arra az eredményre, amire mi gondoltunk és ez előtt fejet kellett hajtanunk. Most már sokkal inkább tekintjük magunkat a kávézás mellett egyfajta közösségi térnek, ahova mindenféle fajta egyéb kultúr- és szabadidős programokat is szervezünk. Menünket és a cukrásztermék választékunk is a vásárlók igényeihez igazítjuk, és az a tapasztalatunk, hogy a rugalmas hozzáállásunkat kedvelik Vendégeink.
A család mit szólt ehhez a döntéshez?
Tele voltak aggodalommal. Ehhez azért tudni kell, hogy én nem az anyatejjel együtt szívtam magamba a vendéglátóipart, első generációs gasztrós vagyok a családban és egyben egyke lány, nagyjából ezzel körvonalaztam, hogy milyen értéket mutatott az aggódás-detektor. Mindenképpen szeretném hangsúlyozni, hogy nem tartana itt a Varázslatte bisztró, ha nem számíthatnék teljes mértékben a közvetlen kollégáimra, és a családomra, akik minden tervemben mellettem állnak, hogy én megvalósíthassam – azt hiszem talán a legjobb szó, – az álmaimat.
Az első időszakra miként emlékeznek vissza? Nehéz volt az indulás? Milyen elképzeléseik voltak, ehhez képest mi volt a valóság?
Mint minden induló vállalkozást, amelyik nem egy franchise hálózathoz kapcsolódik hozzá, természetesen érdekli és figyeli, hogy szolgáltatásai mennyire nyerik el a tetszést. Ennek része a marketing tevékenységünk és szerintem vásárló-orientált hozzáállásunk is.
Hol tart a vállalkozásuk most?
Nekünk a legfontosabb szempont, hogy a helyet szerethetővé tegyük a környezetében. Szerintem ez talán sikerült és most az új tavaszi-nyári szezonra készítjük fel magunkat, a helyet és a kínálatunkat. Az első számú szempont továbbra is a rugalmasság és a gyerekközpontúság lesz.
Mi a fő vonzereje az Önök üzletének?
Mi zászlónkra tűztük az egészségtudatos feliratot. Nagy eséllyel nem lesz alkalmunk ezt fekete-öves szinten művelni, de mindenképpen szeretnénk képviselni magunkat ezekkel a termékekkel, mert hiszünk abban, hogy nemcsak azoknak ízlenek a mentes termékek, akiknek valamilyen ételintoleranciája van, hanem egyre szélesebb körben el tudjuk terjeszteni ezt az irányzatát a cukrásztermékeknek.
Miért pont Dunakeszin nyitották?
Cégünk és mi magunk is dunakeszi illetőségűek vagyunk, magától értetődött, hogy nem is gondolkodtunk más városban. Mindenki tudja, hogy Dunakeszi alvóváros, és többektől hallottam, hogy 8 és 4 között kiürül. Szerintem ez túlzás és úgy, hogy engem életem első 30 éve teljes mértékben Pesthez kötött volt, manapság azon kapom magam, hogy egyre kevesebbet megyek a “városba”, hisz szinte minden, ugyanolyan minőségben elérhető Dunakeszin is. Reméljük, hogy a mi tevékenységünk is egy olyan szolgáltatás, amiért már nem kell a fővárosba menni, mert itt karnyújtásnyira vagyunk.
Kik dolgoznak és hányan a cukrászdában? Családi vállalkozás-e? Hány fő alkalmazott? Mi alapján esett rájuk a választás?
A bisztróban 4-5 fő kollégával dolgozunk együtt közvetlenül, családi vállalkozásnak nem nevezném, bár a férjem minden ponton, – ahol be tud kapcsolódni a mindennapokban, – bekapcsolódik, és egyben őt tekinthetjük a hely félig-meddig külsős legnagyobb kritikusának.
Önöknek mi a legkedvesebb süteménye?
Személy szerint nekem nincs kedvencem, szerintem ezt egy “gasztrós” nem engedheti meg magának. Termékek vannak, amit sokszor sok munkával és ötlettel készítettünk, mondhatjuk úgy, hogy mind a “gyerekeink”. Minden gyerekünket egyformán szeretjük.
Egyáltalán a cukrász lehet-e édesszájú? Vagy csak az lehet jó cukrász, cukrászdatulajdonos?
Szerintem affinitás kell a termékekhez. Kell még ösztön és sok-sok alázat. S azt is be kell tudni látni, ha valami nem “közönségkedvenc”, még ha a mi kedvencünk személyesen.
Mi volt a legfinomabb sütemény, amit valaha ettek?
Személy szerint nem volt még katarzisélményem süteménnyel. Ezzel együtt, sok helyen ettem már finomat. Véleményem szerint ezek a pillanatok sokszor azon múlnak, hogy milyen ponton, milyen lelki állapotban találja meg a szituáció az embert. Szerintem egy vasárnapi csendes pihenő utáni sétával, kisebb autózással egybekötött cukizások nagyon jó alkalmak. Nagy beszélgetések és nagy élmények köthetők hozzá. Családépítő és csapatépítő. S olyan sok finom sütemény van, ami jó díszletül szolgál egy ilyen alkalommal.
Mi alapján állítják össze a kínálatot?
Teljes mértékben arra hagyatkozunk, hogy mik a vásárlói igények. Nem tehetjük meg, hogy nem monitorozzuk napi szinten, hisz azt szeretnénk, hogy a mindenkori kínálatunk összecsengjen a vendégeink igényeivel.
Milyen alapanyagokból készülnek a sütemények? Van-e valami koncepció?
Süteményeink egy része „mentes alapanyagokból” készül, a Hideg Nyalat prémium minőségűnek mondható kivitelben és összetételben szállítja számunkra a süteményeket, továbbá szeretném megemlíteni a Mentes cukrászüzemet, akikkel az együttműködés a Dunakeszi tortája esetében csúcsosodott ki, nagyon örülünk, hogy ilyen bizalommal és profizmussal álltak hozzánk.
Vannak-e új célok, célkitűzések a vállalkozás kapcsán akár rövid, akár hosszútávon?
Rövid távon szeretnénk a már megkezdett utat elmélyíteni, és még jobban megismertetni tevékenységünket a nagyközönséggel. Ehhez leginkább idő kell szerintem. Rómát sem egy nap alatt építették fel. Idő kell ahhoz, hogy elterjedjen széles körben a hírünk, s ehhez nekünk mindenkoron a szolgáltatásaink maximumát kell adni. Egy elégedett vendég a mi legjobb marketing hordozónk.
Mi a legkedvesebb élményük a cukrász pályafutásuk alatt?
Egy alkalommal olyan születésnapi torta rendelése érkezett el hozzánk, amit egy szinte mindenre allergiás kislány szülei kértek tőlünk. Az az öröm számunkra felbecsülhetetlen, hogy általunk lett boldog és teljes egy olyan kisgyermek születésnapja, akinek minden nap, minden egyes percében ügyelnie kell már ilyen kicsi korban az étkezésére. Az ilyen élményekért érdemes dolgozni szerintünk.
Hogyan készülnek a Város Tortája megmérettetésre?
A Város Tortája versenyre mi úgy készültünk, hogy a partnerünkkel kezdtünk együtt gondolkodni. Nagyon inspiráló és kreatív feladat volt. Ráadásul vicces is. Nem titok, hogy mi inkább a könnyedebb irányt képviseljük, és természetesen a vizuális élményt sem szeretnénk háttérbe szorítani, hisz sokan vagyunk, ezáltal “befolyásolhatóak”, természetesen jó értelemen.
Új kreáció lesz-e a születő alkotás, vagy egy régi újragondolása?
Egy teljesen új kreációban gondolkodunk.
Milyen alapanyagokban gondolkodnak?
Természetes alapanyagokban, elsősorban gyümölcsös irányban gondolkodtunk.
Vizuálisan mire törekednek majd?
Dunakeszi címeréhez igazodóan elsősorban a kék és a zöld színt próbáljuk valamilyen titkos és egészséges úton elérni.