Tényleg csak félcsomópont lesz az M2-es autóút Dunakeszit Fóttal összekötő egyik hídjánál. A Post hivatalos választ kapott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt–től. Az indoklás kissé ködös, így mi sem tudjuk tovább magyarázni.
A dunakeszi Kossuth Lajos utca és a fóti Németh Kálmán utca találkozásánál lévő M2-en átívelő hídnál alakítanánk ki kapcsolatot az M2-vel, de csak Budapest irányába. Vác felé majd nem lehet innen le- és felhajtani, így lesz félcsomópont – írta hivatalos válaszában a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Postnak. Azt kérdeztük, hogy melyik irányba lesz a félcsomópont és főleg azt, hogy miért.
Az előbbire részletesebb választ kaptunk, de azért az nem világos, hogy Budapest felől le lehet-e majd hajtani a fóti Németh Kálmán utcánál. Ha szigorúan értelmezzük a NIF mondatait, akkor nem. Egy olvasónk azonban azt írta nekünk, hogy a csomópont hasonlatos lesz a hungaroringi M3-as le- és feljárathoz. Ott Budapest felől érkezve le lehet hajtani a sztrádáról és egy kis híd segítségével Budapest felé rá is lehet hajtani. Logikus volna.
A másikra, hogy miért csak félcsomópont épül, azonban csak annyit írt a NIF, hogy
a félcsomópontnak közlekedésbiztonsági okai vannak, az önök által korábbinak (jelenlegi, a Tescónál lévő – szerk.) nevezett, meglévő Dunakeszi csomópont kapacitása kimerült.
Azt már mi tesszük hozzá, hogy az új félcsomóponttal ezt akarják tehermentesíteni.
Mint arról már korábban írtunk, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési ajánlati felhívást tett közzé még június elején. Akkor azt írták, hogy eredményes közbeszerzés esetén az M2 építése 2016. év végén kezdődhet el. A tervek szerint az autósok 2018. végétől közlekedhetnek majd az új, 2×2 sávos gyorsforgalmi úton.
Legutóbb július 2-én volt súlyos baleset a térségben az M2-esen. Akkor többen, köztük egy gyerek is megsérült.