Az 1848-as forradalom és szabadságharc témájában különleges történelemórát tartottak a Szent István Általános Iskolában. Az előadó Dr. Kerekes Dóra történész volt, ő mesélte el nekünk, honnan ered a különleges történelemóra gondolata. Dóra múzeumpedagógiájáról korábbi cikkünkben olvashat bővebben.
“Eredetileg a két évvel ezelőtti elmaradt viadalra terveztünk egy összeállítást. Úgy gondoltuk, hogy érdemes lenne egy mobil kiállítást csinálni, amin az 1848–49-es forradalom és szabadságharc helyi vonatkozásait mutatnánk be. Ezt aztán tavaly meg is lehetett a viadalon tekinteni. Utána az az ötletem támadt, hogy ezt évről évre más és más általános iskolába vigyük el. Azokhoz az osztályokhoz megyek el, akik a történelemnek éppen ezt a korszakát tanulják. A legfontosabb szempont, hogy úgy tálaljuk nekik ezt az előadást, hogy az nekik is befogadható legyen, ezért interaktív az előadás, a végén pedig a kiállításhoz köthető, digitális feladatot kapnak” – mesélte nekünk Dóra.
“A dunakeszi iskolák példaértékűen foglalkoznak a helytörténettel”
véli Dr. Kerekes Dóra történész, a Révész István Helytörténeti Gyűjtemény vezetője, a helyi múzeumpedagógiai program megalkotója
Az előadás első felében Dóra egy kifejezetten lebilincselő interaktív előadásban hozta közelebb a helytörténeti jelentőségét a szabadságharcnak. Fontos, hogy ne csak azt ismerjék a fiatalok, amit a történelemkönyvből amúgy is meg kell tanulniuk. Minden téma közelebb kerül hozzánk, ha annak helyi aspektusait, jelentőségét látjuk. Picit mi magunk is belefeledkeztünk a sztorikba. Ezt követően a tanulópároknak tabletek segítségével a kiállítás anyagán alapuló feladatokat kellett megoldaniuk. Mind az intézményvezetés, mind a tanulók nagyon lelkesek voltak.
A diákok különösen akkor voltak elemükben, amikor végre kézbe vehették a tableteket, de ez talán nem meglepő.