Csalók próbáltak több pénzügyi intézmény ügyfeleitől személyes és banki termékekhez köthető adatokat telefonon megszerezni – áll az MKB Bank közleményében.
A csalók magyar nyelvű telefonhívásai azt a látszatot keltik, hogy a hívás a bankok létező, ügyfélszolgálati hívószámai valamelyikéről érkezett, a csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be. Telefonon arra hivatkoznak, hogy a hívott személy bankkártyás költéseit elutasították, és ennek okán bankszámlaadatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az MKB Bank szerint az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de várhatóan további pénzintézetek nevében is kezdeményezhetnek ilyen hívásokat.
Aki hasonló hívást tapasztalt, vagy a hívás során kiadta volna adatait, haladéktalanul jelezze az esetet az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak a 06 (80) 333-660-os telefonszámon.