Teljesen átépítik a Rákospalota-Újpest vasútállomást. Legalábbis erről mutatott meg munkaanyagot a Budapest Fejlesztési Központ vezetője.
Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása. Szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet – állapítja meg posztjában Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezetője. A közlekedési szakember arról ír, hogy az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.
Ami biztos – írja Vitézy Dávid, hogy a Rákospalota-Újpesten a szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át, de a történeti állomásépület megmarad és megújul. A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnének P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal. Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában az szerepel, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán.
A mostani hétvégére is menetrendváltozást jelentett be a MÁV.