A 40 motorvonatra megkötött keretmegállapodás alapján 2017 augusztusában 11, 2018 decemberében 8 darab emeletes motorvonat szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START Zrt., ezek gyártása már folyamatban van. Szombaton a Nyugati pályaudvaron lehetett bejárni a jövőre forgalomba álló KISS-t.
Az első ütemben érkező emeletes vonatokat a két legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalon állnak forgalomba a Budapest-Nyugati–Vác–Szob (70-es számú) vasútvonalon és a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok (100a) vonalon közlekedik majd. A két, már legyártott, KISS-en a velimi tesztpályán klímateszteket, míg Mindenben menetdinamikai teszteket végeznek. A most bemutatott, jármű hétfőn indul hazai hatósági tesztekre. További két jármű üzembehelyezés alatt áll Dunakeszin, ezt követően indul a mozdonyvezetők oktatása.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt a bemutatón, hogy
a 2021 tavaszától érkező 21 új motorvonat 106 milliárd forintra becsült költsége bekerült a következő uniós ciklus magyar költségvetésébe
és ezzel a gyártócég, a Stadler elkezdheti majd ennek a gyártását is. Szólt még arról is, hogy jövőre 375 új jegykiadó automatát helyeznek üzembe. Mint pénteken megírtuk, a Stadler szívesen bevásárolná magát a a Dunakeszi Járműjavítóba.
Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta, hogy érezhető változásokat fognak tapasztalni az utasok a vasúti közlekedésben december 15-étől, amikor életbe lép az új menetrend.
A váci zónázó vonatok az esti órákban is közlekednek majd.