Mint mindig, az SZTK útépítésénél is felmerül a kérdés: mi tart ennyi ideig? Hegyi Mártont, a kivitelező Penta Kft. projektvezetőjét kérdeztük az építkezésről. Arra is választ kaptunk, hogy mikortól lehet majd bekanyarodni a Fő útról.

Milyen szempontok szerint ütemezték a kivitelezést?

Mint minden más kivitelezésnél, a műszaki szempontok és a helyi körülmények figyelembevételével, a kiviteli tervek szerint dolgozunk. A beruházásnál a műszaki tényezők és az átépítendő közművek mellett (pl. közvilágítás, csapadékcsatorna, kisfeszültségű és gyenge áramú hálózat) a legfontosabb a bazaltbeton buszmegálló mihamarabbi megépítése volt, mivel annak 28 nap a kötési ideje. Fontos szempont volt, hogy folyamatosan biztosítsuk a kétirányú forgalmat az útszélesítés és a burkolatcsere közben is.

A Kossuth-Széchenyi körforgalomnál mintha gördülékenyebb lett volna az építkezés. Vagy csak nekünk tűnik úgy?

Valóban, rövidebb átfutási ideje volt a Kossuth – Széchényi körforgalomnak, több okból is. Egyrészt csak egy kereszteződést érintett, amit, egyszerűen fogalmazva, ketté lehetett választani, és megépíteni az egyik oldalt, majd megcserélve a forgalmat, megépíteni a másik oldalt. Másrészt a munka nagy része a meglévő burkolaton kívül történt, így lehetőség volt nagyobb kapacitással dolgozni.

A teljes lezárás nem jöhetett szóba

Gyorsabb lett volna, ha az egész csomópontot elzárják a forgalom elől?

Természetesen igen, de ez fel sem merülhetett.

A polgármesternél alapszabály, hogy a lehető legkevésbé terheljük a lakosság hétköznapjait. Az mindvégig szempont volt az SZTK-nál is, hogy a Fő út a lakosság számÁra használható legyen.

Miért nem lehetett a kanyarodó sávokkal együtt a mostani ütemet, azaz a körforgalom egyik felét is kiépíteni?

Ez elsősorban forgalomtechnikai kérdés. A rendelőintézet jelentős forgalmát és parkolási igényét folyamatosan biztosítani kell. A Szent István utcai csomópontban a múlt héten kezdődtek a bontási munkák, de a kétirányú forgalmat tudjuk biztosítani. A Fő út burkolata elkészült, a héten megépül a középsziget és a végleges forgalomtechnika. Amikorra a Szent István utca átépítése nagyobb korlátozással fog járni, a Fő úton megszűnik a sávterelés, és a buszmegállók a végleges helyükön lesznek használhatóak.

Adódott váratlan dolog az építkezés során, vagy az eredeti ütemterv szerint haladnak?

A busztársaságok és a Magyar Közút igényei miatt a Fő út temető felőli oldalán ez eredeti terven felül nagyobb mértékben épült át a szegély és a járda, de ez a véghatáridőt nem befolyásolja.

Mikorra várható, hogy a kanyarodás megengedett lesz a Fő útra a Fő útról?

AZ Ütemterv szerint november 20- tól a Temető utca korlátozása megszűnik, és a Dr. Cseresznyés Ernő utcába is be lehet kanyarodni.

A projekt végső határideje 2023. december 31.

Hogy lesz-e gyalogátkelőhely a körforgalomnál, arról bővebben itt olvashat.

Előző cikkSzívás a közlekedés az M2-es és az M3-as között
Következő cikkAz idős házaspárnak esélye sem volt a túlélésre