90. születésnapján köszöntötték Csonka Ferencet a dunakeszi repülőtéren. A kétszeres magyar bajnok, civilben mérnök sportember volt idősebb Rubik Ernő berepülőpilótája. Mi is ellátogattunk az ünnepségre.
Belépve a Dunakeszi reptér MALÉV Aero Klubjába keresni kezdtem a 90 éves ünnepeltet, de nem találtam. A középpontban ugyan észrevettem egy mosolygós, jó erőben lévő, talán, ha hatvannak kinéző urat, de hát őt nem ünnepeltnek, hanem ünneplőnek gondoltam. Tévedtem. Megkértem, meséljen.
A mérnöki végzettségű (1953-ban szerzett repülőmérnöki oklevelet) sportrepülő 85 éves koráig rendelkezett érvényes szakszolgálati engedéllyel, így öt éve hagyta csak abba az aktív repülést. Mint elmesélte, a 18 éve korában kezdett repülni és azóta minden évbe sokszor felszállt a legkülönbözőbb vitorlázó és motoros sportrepülőgépekkel. Több mint százat kipróbálva közülük.
A Hármashatár-hegyen kezdett repülni, majd Budaörsön, Farkashegyen, Dunakeszin és Esztergomban sportolt. 1965-ben és 1969-ben magyar bajnok volt. Mérnöki pályája során dolgozott a budaörsi reptéren és az MHSZ  repülőszakágának főmérnöke is volt. A Repülőgépes Növényvédő Állomás vezetőjeként a nevéhez fűződik a repülőgépes növényvédelem műszaki alapjainak megteremtése, szabályozásának kialakítása.
Nyugdíjasként is gyakori látogatója az Aero Klubnak és segíti sporttársait sőt néhány éve Amerikába is meghívták 3 régi sportgép felújításához tanácsot adni. Id. Rubik Ernővel az egyetemen barátkoztak össze és égész haláláig “atyai jó barátja” volt – az általa tervezett gépek egy részének Feri bácsi volt a berepülő pilótája.
Csonka Ferenc és unokája
Csonka Ferencet – akit a megemlékezésre elkísért a szintén repülő unokája – születésnapi meglepetésként sporttársai elvitték repülni egy 1968-as Gawron géppel, amivel ő pilótaként is sokat repült.