Egy kormányhatározat szerint a TMH Hungary Invest Zrt. részére átadja a kormány a Dunakeszi Járműjavító Kft-t. Az ellenzéki lapok orosz befolyást sejtenek a háttérben.
A Kormány a 1312/2019. (V. 28.) Korm. határozatában versenyeztetés mellőzésével a TMH Hungary Invest Zrt. részére átadja (adósságok és a vagyonértékelés utána értéken) a Dunakeszi Járműjavító Kft-t – írja a VEKE a Facebook-oldalán. A közlekedési ügyekben jól értesült szervezet arról ír, hogy értesüléseik szerint a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni.
Arról a Post is beszámolt, hogy május 22-én a MÁV-Start Fehéroroszországban tartott sajtótájékoztatót, ahol bemutatták magyar újságíróknak a magyar vasúttársaság megrendelésére készülő KISS típusú járművek gyártását. Ebben vesz részt a Dunakeszi Járműjavító is. Philipp Brunner, a Stadler fanipoli gyár ügyvezetője a gyárlátogatáson ismertette, a MÁV-Startnak készülő vonatok kocsiszekrényét készítik az üzemükben, a Stadler szolnoki gyára szállítja a forgóvázat, és a Dunakeszi Járműjavítóban szerelik készre a vonatokat, és végzik el a futópróbákat.
A határozat szerint a Járműjavítónak nemzeti vagyonkezelő által nyújtott kölcsönt a vevőre ruházzák át.
A Népszava azt írja, hogy a vevő, a THM Hungary Invest Zrt. az orosz Transzmasholding áttételes tulajdonában van. A magyar állam 2014-ben vette meg a Dunakeszi Járműjavítót, akkor 2,1 milliárdot fizettek a kft-ért.