Megkezdődtek a vágányfelújítások Rákosrendezőn, így a dunakeszi ingázók élete jelentősen megváltozott. Pótlóbuszokkal és alternatív útvonalakon kell bejutniuk a fővárosba. A július 27-ig tartó beruházás során éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között szünetel a vonatforgalom. Kollégánk kipróbálta, hogyan tud hazajutni a Nyugati pályaudvarról Dunakeszire.

Saját tapasztalat alapján szerettünk volna beszámolni a vágányzár okozta közlekedési helyzetről, ezért kollégánk a munkaidő végén próbálta ki, milyen tájékoztatás mellett és mennyi idő alatt tud elérni Dunakeszire a Nyugati pályaudvarról. “Ki kell emelnem, hogy a MÁV rengeteg táblát kihelyezett, amelyeken jól érthető ábrákkal is elmagyarázták, hogyan utazhatunk tovább. Két opcióból választhattam. Az egyik, hogy az M3-as metróval elmegyek Újpest-Városkapuig, majd onnan a felújítás ideje alatt sűrűbben közlekedő Volánbusszal utazom Dunakeszire. A másik lehetőség szintén az M3-as metróval indul, de ezúttal Újpest-központig kell menni. Onnan a 12-14-es villamos valamelyikével Rákospalota-Újpest vasútállomásig kell eljutni, hiszen innen már zavartalanul közlekednek a vonatok” – ismertette a körülményeket kollégánk, aki először a Városkapuhoz ment.

Itt a BKK-tól jól jött volna egy tájékoztató, mert nem biztos, hogy az amúgy vonattal közlekedők jól kiismerik magukat. 

A 300-as busz, amely a Dunakeszi-Göd-Sződliget-Vác vonalon közlekedik, pont akkor jött, amikor kollégánk megérkezett. A baj csak az volt, hogy rajta kívül közel száz ember várt már a járatra. A csuklós busz hamar megtelt, végül fel sem fért sok más utassal együtt. A sors fintora, hogy egy úr pont hozzá ment megkérdezni, hogy mik a további lehetőségek, amikor látta, hogy nem fog felférni a járatra. Szerencsére kollégánk a beszámoló miatt felkészült volt, így útba tudta igazítani, hiszen mint írtuk, itt tájékoztató táblák nem voltak kihelyezve. 

Ha busszal nem megy, irány a villamos

Irány a kettes opció: újabb megálló a metróval, majd villamossal a vasútállomásig. Természetesen a villamosokon is iszonyatos tömeg volt. 37 fok, zéró légkondi. A felkészültek törülközővel törölték a homlokukat, kollégánk pedig alig várta a következő megállót, amikor az ajtónyitás miatt kicsit újra járt a levegő. Amikor leszállt és a vonathoz sietett, a szerelvény már tömve volt, de sietős lépteinek köszönhetően még pont felfért, itt már klíma is volt, ami életmentő volt ebben a nyári hőségben. Nincs más hátra, irány Dunakeszi. 

Olvasóink információja:

  • “Reggel munkába menet van busz ami a Rákospalota-Újpest állomásról egyenesen az Újpest-Központba visz.”
  • “Meglepően jó a pótlás. Még külön villamos is volt tegnap, amelyik onnan indult. Nekem kb 5-10 perc veszteség- a Keleti mellett dolgozom. Hazafelé a villamoson, mint a szardíniák, de halad.”

“A megszokott 20-25 perc helyett így 1 órát utaztam. A MÁV megtette a tőle telhetőt, a Volánbusz bár sűrítette a járatait, de sajnos így sem bizonyult elégnek a járatok kapacitása, a bolyongó embereknek pedig több tájékoztató tábla kellene, a villamosra pedig víz és vizes kendő nélkül senki ne szálljon fel” – összegezte az élményeit kollégánk. 

Előző cikkLakossági távhő pályázat
Következő cikkJáratkimaradásokra kell számítani a dunakeszi buszközlekedésben