Szerencsére csak négy hétig lesz így – tapasztalatunk szerint az utasok többségének ez a véleménye. Dunakeszi és Budapest között vonatoztunk szinte mindegyik hétköznap. Van azonban akinek jól jön, hogy Zuglóba közvetlenül is el tud jutni.
Vannak nyertesei is a Nyugati pályaudvar felújítás miatti majd egy hónapos zárlatnak. Egy fiatalembernek kimondottan jól jön, hogy a Fiumei út elején található munkahelyére gyorsan el tud jutni a Dunakeszi – Zugló vasútvonalon, majd a sűrű 7-es busz segítségével vagy 10 percet spóról a menetidővel.

A többség azonban már vágja a centit, mert a Nyugati pályaudvar és a metró hiánya inkább hátráltatja őket. Igaz az ideiglenes, rákospalotai végállomásnál buszok várják a vonatozókat, de azért az itteni gyaloglással is inkább az egészségünknek teszünk jót, mint az óránknak.

A légkondicionált buszok húsz perc alatt, köztes megálló nélkül közlekednek. A járatok viszont nem csatlakoznak a beérkező vonatokhoz, igy a legtöbben most jóval hosszabb utazási idővel számolhatnak. A buszra elvileg kellene jegy, de se lyukasztó, se kalauz nincs rajta, így tapasztalatunk szerint gyakorlatilag ingyenes.
Ki lehet próbálni a villamost is, de talán még messzebb van, így mindenképpen hosszabb a menetidő a Lehel térig – legalábbis, ahogy mi próbálgattuk. A vonatok kimaradásáról most inkább nem írunk, kettő is volt alig 5 nap alatt.
További részletek a munkálatokról, menetrendről a MÁV oldalán.