A vasúti átjárós balesetek száma 2022-ben drasztikusan megemelkedett. Április 11-ig harminckettő vasúti átjárós baleset történt, amelyekben 16-an meghaltak, egy híján annyian, mint tavaly egész évben. 

MÁV elrettentő baleseti helyszíni fotókat, magyarázó és alap vasútbiztonsági információkat, és a témában készített saját videókat helyezett el.

A vasúti baleseti statisztika idén drasztikus emelkedést mutat, kevesebb, mint kétnaponta történt baleset a KRESZ-szabályok megszegése, vagy a közlekedők figyelmetlensége miatt. Eddig már 30 ember vesztette életét vasúti átjáróban vagy tiltott helyen tartózkodva, közel fele annyi, mint tavaly egész évben.

Magyarországon 2021-ben összesen 62 ember halt meg vasúti balesetben

a KRESZ-szabályok megszegése, vagy a közlekedők figyelmetlensége miatt. Vasúti átjárós baleset 86 volt, amiből 16 követelt emberéletet 17 áldozattal, 15 végződött súlyos és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kárt regisztrált a vasúttársaság. Tiltott helyen tartózkodás miatt 69 személyelütés történt, és 17 olyan utas baleset, amelyek során például az utas a mozgó vonatból kiugrott, vagy arra felugrott. Ezekben a balesetekben 45 ember vesztette életét, 19-en súlyosan és 38-an könnyen sérültek meg.

A MÁV-START mozdonyvezetőjének, Molnár Péternek a húszéves pályafutása során 6 gázolása volt.

A vasúti átjárókban történt baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza, évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok. Az útátjárós események következtében a vasúttársaság 2021-ben egymilliárd forintot meghaladó kárral kénytelen számolni.

A MÁV az alábbi KRESZ-szabályok betartását kéri a balesetek elkerülése érdekében:

  • A vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni.
  • Biztosított vasúti átjárón csak akkor szabad áthajtani, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad.
  • A vasúti átjárón folyamatosan, azaz megállás nélkül, legalább 5 km/h-ás átlagsebességgel szabad áthaladni.
  • Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni.

Ha a vasúti átjárót biztosító berendezés nem működik, minden esetben meg kell állnunk az átjáró előtt. Csak azután szabad továbbhaladni, ha meggyőződtünk róla, hogy nem jön vonat! Fénysorompónál az jelzi az üzemzavart, ha egyik fény sem világít!

A tilos jelzés a gyalogosokra és a kerékpárosokra is vonatkozik, de még a megkülönböztető jelzést használó járművekre is!

Előző cikkOlimpia bajnok is ott volt Tuzson Bence eredményváróján
Következő cikkMosoly, sikítás, röpülés és taps, fergeteges pomponbemutató- és verseny Dunakeszin