A kérdőjel indokolt, ugyanis információink szerint egyelőre csak esetleges szándék fogalmazódott meg az orosz partnerben.
Az oroszok már régóta tárgyalnak arról, hogy a dunakeszi vállalattal együtt közös afrikai projekteken indulnak, illetve konkrét együttműködési megállapodások is születtek a metrófelújítás kapcsán. Az egyiptomi vasúti tender kérdésében is egyeztettek a magyar vezetőkkel.
Felvetődött az is, hogy az orosz fél, konkrétan a hármas metró felújítását végző Metrowagonmash anyacége, a Transzmasholding tulajdont szerez a Dunakeszi Járműjavítóban. Az általunk megkérdezett szakértők úgy látják, ennek, akárcsak a Szuhoj repülőgyár magyarországi légitársaság-alapítási ambícióinak, van reális alapja, de még igen korai lenne eldöntött tényként kezelni. Nem a kompetenciám mindez, a tulajdonosokra tartozik – mondta kérdésünkre a hír kapcsán Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító vezérigazgatója a Dunakeszi Postnak. Az oroszokkal tárgyalásokat a menedzsment arról folytat, hogy egyiptomi vasúti megrendelés esetén a 700 kocsi gyártásában a Dunakeszi Járműjavító intenzíven részt vegyen.