A MÁV-START Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt annak érdekében, hogy a január 15-eihez hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg – áll a társaság közleményében. 

Flirt vonat a Rákospalota-Újpest vasútállomáson.

A január 15-én reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat vonalon elszenvedett késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. Ezt a Munka Törvénykönyve szerint, ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét, kötelessége volt megtenni – ismeri el a MÁV közleménye. Az esetről a Post is beszámolt.

A MÁV-START Zrt. szakemberei a jövőben a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei.

Előző cikkÜgyészségi válasz egy önkormányzati képviselő ittas vezetése ügyében
Következő cikkMegy a birkózás a Járműjavítóért