Az állam a múlt kedden a Dunakeszi Járműjavító Kft. közgyűlésén kezdeményezte a társasági szerződés módosítását annak érdekében, hogy a céget eladhassa a Transmashholding nevű orosz vállalatnak. A kisrészvényesek azonban ellenálltak. Pontosabban azt akadályozták meg, hogy elvehessék a vétójogukat.

Akár  dunakeszi önkormányzatnak is szerepe lehet abban, hogy mi legyen a Dunakeszi Járműjavító Kft. sorsa. A város ugyanis kisebbségi tulajdonosa a kft.-nek. Hogy ez miért fontos, arról majd később. A magyar kormány még májusban egy határozattal az orosz Transmashholding jelölte ki arra, hogy megvegye a MÁV és a magyar állam közös tulajdonában álló Dunakeszi Járműjavítót. Ennek az orosz cégnek a leányvállalata újította fel amúgy a 3-as metró szerelvényeit, amelyek közül hatot a napokban rozsdásodás miatt le kellett állítani.

Múlt kedden közgyűlés volt a Járműjavítónál – számolt be róla a 24.hu. Az állam azt szerette volna elérni a lap szerint, módosítsák úgy a cég társasági szerződését, hogy a kisrészvényeseknek ne legyen vétójoga az eladásnál. Ebbe nem mentek bele. Ráadásul úgy, hogy egységesen mondtak rá nemet. Mindez azért érdekes, mert ebben, mint kisrészvényes, benne van a dunakeszi önkormányzat is. Érdeklődtünk a városházán ezzel kapcsolatban, informálisan azt a választ kaptuk, hogy a “kisrészvényesek elutasító álláspontja egységes volt”. Akkor tehát az önkormányzat is így szavazott – tesszük már mi hozzá.

Az ügylet azért is kényes, mert a MÁV emeletes vonatokat rendelt attól a Stadlertől, amely a gyártás egy részét Dunakeszin végzi, és maga is jelentkezett a kft. megvásárlására. Legalábbis erről beszélt tavaly ősszel a vezetőjük. Most, ha ők hoppon maradnának, a piaci pletykák szerint könnyen elvihetik a KISS-projektet Dunakesziről.

December elején az MTI-ben megjelent egy hír amely szerint a “dunakeszi cég és az orosz Transmashholding hazai leányvállalata alkotta konzorciumnak az egyiptomi állami vasúttársaság 1300 vasúti kocsi legyártására adott megbízást 2018-ban. A Dunakeszi Járműjavító Kft. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 8,3 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, szemben a megelőző év 6 milliárd forintos bevételével. A cég nyeresége adózás után 2018-ban 19 millió, 2017-ben csaknem 59 millió forint volt”.

Előző cikkFura előadással indít 2020-ban a Dunakeszi Teátrum
Következő cikkKülönleges óvodát terveznek szeptemberre Dunakeszin