A kommentekből úgy érezzük, kevés olyan beruházás van Dunakeszin, amit ilyen sokan, ilyen régóta vártak, de megtörtént: elkészült az alsói csomópont átépítse. Az autósok már egy ideje használatba vehették a Külső Szilágyi úti aluljárónál elkészült kereszteződést. Ugyanakkor lakossági igény érkezett gyalogátkelőhely kialakítására is. Benkő Tamás beszámolóját mi is közzétettük, amelyben elhangzott, hogy a közvilágítás kiépítése nélkül nem lehet zebrát kialakítani. Mostanra azonban ez az akadály is elgördült. A terület önkormányzati képviselője örömmel adta át a csomópontot.

Dióssi Csaba polgrámester és Benkő Tamás képviselő még 2019-ben, a Wintermantel Zsolt vezette újpesti önkormányzattal egyezett meg a kivitelezésről, de a tervezések, az engedélyeztetések, a finanszírozási kérdések miatt csak most nyáron vehette kezdetét az átépítés.
A beruházás koordinálását a dunakeszi önkormányzat végezte, de a költségekbe Újpest is beszállt. Dunakeszi az újpesti két kanyarodósávot építette ki, a jelzőlámpa költségét Újpest vállalta magára. Az egyik sáv az átjáróból Káposztásmegyer felé az Auchan irányába, a másik az Auchan felől balra az átjáróhoz.

A Külső Szilágyi útra kerülő közlekedési lámpák össze lettek hangolva a dunakeszi aluljáró lámpájának működésével, és ez teszi gördülékenyebbé az egysávos aluljárón való áthaladást, valamint a Külső Szilágyi útra való ki-, és az onnan való behajtást.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy nagy segítség az autós közlekedésben.
Benkő Tamás emlékeztetett: „2013-ban egy komoly munkának köszönhetően alsótól egészen idáig megcsináltuk a járdát, de ehhez a kereszteződéshez érve életveszélyes volt a gyalogos átkelés. A közvilágítás felszerelése volt a feltétele a zebra kialakításának, óriási dolog, hogy ez most megtörtént.”

Elmondta, hogy folyamatosak a visszajelzések, a hétköznapi csúcsidőben régebben hihetetlen dugók voltak. Komoly korlátot jelent, hogy az aluljáró egysávos, de az átépítés jelentősen enyhítette a reggeli torlódást. (Itt fontos elmondani, hogy ez MÁV terület, és az aluljáró kétsávossá tételétől mereven elzárkóznak.)

Még mindig van teendő
Probléma azonban még most is akad. Ugyanis visszatérő jelenség, hogy túl nagy méretű járművek próbálnak meg átmenni az aluljárón, beszorulnak, nagy fennakadásokat okozva ezzel a közlekedésben. Jelenleg ennek a hatékony kitáblázását szorgalmazzák.
Borbély Máté István, a Penta Kft. ügyvezető termelési igazgatója elmondta, hogy hosszas előkészítés után 8 forgalomtechnikai ütemben 3 hét alatt végezték el a több mint 100 millió forintos beruházást. Nem is a nagyság, hanem az összetettség okozta a kihívást, de az éjszakai munkavégzésnek köszönhetően sikerült gyorsan elvégezni az átépítést.
