Mint ismert, két napja egy Nagymaros állomásra bejáró tehervonat 9 kocsija kisiklott, ebből 4 kocsi felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon. A mentés és a helyreállítás több napot vett, illetve vesz igénybe. A jó hír, hogy újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is. Ennek köszönhetően 2-án hajnalban egy vágányon megindulhat a közlekedés.
A daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is. Ez azt jelenti, hogy a mai napon még nem indulhat újra a vonatforgalom. Azonban január 2-án hajnali 4 órakor egy vágányon villamosvontatással megindulhat a közlekedés Nagymarosnál, így akkortól várhatóan újra járnak a szobi zónázóvonatok, valamint a nemzetközi vonatok is, ezért nem kell majd átszállni pótlóbuszra Vác és Szob között. Előreláthatólag kedd reggel egy másik vágányt is vissza lehet adni a vonatok számára.
További három jelentősen megrongálódott vágány helyreállítása várhatóan két hétig tart. Addig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében 5-15 perces késések előfordulhatnak.
Kedden hajnaltól várhatóan a következők szerint közlekednek a vonatok:
- Az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között.
- A szobi Z70-es, G70-es vonatok ismét a megszokott teljes útvonalukon közlekednek.
- A nemzetközi vonatok, azaz a Metropolitan EuroCityk, a Báthory (EC 130, EC 131), és a Hungária EuroCityk (EC 172, EC 173), valamint a Metropol EuroNight vonatok (EN 476, EN 477) a Nyugati pályaudvar és Szob között a menetrend szerinti teljes útvonalukon közlekednek.
- Vác és Szob között már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi járatok, sem a nemzetközi vonatok esetében.