Közzétették éves beszámolóikat a Magyarországon működő kiskereskedelmi vállalatok. Általánosságban elmondható a hazai piacról, hogy a Tesco kivételével mindegyik lánc erős bevételnövekedést ért el 2020-ban, viszont az újra bevezetett kiskereskedelmi adó miatt nem mindenki tudta ezt profitnövekedésre váltani, sőt, a Tesco veszteséges volt 2020-ban.
A Lidl átvette vezető helyét a magyar kiskereskedelmi piacon, lenyomta a Tescót az első helyről – írja a Portfolio.hu. A brit, a kiskereskedelmi óriás magyar leányvállalata, ráadásul nem csak az első helyről csúszott le, de a SPAR is beelőzte, így már csak a harmadik legnagyobb hazai kiskereskedelmi cég volt 2020-ban nettó árbevétel alapján.
Masszív növekedést produkált a Lidl a koronavírus-járvány közepette, a német diszkontlánc 668 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelt el 2020-ban Magyarországon, ami 21 százalékos növekedés az előző évhez képest.
A negyedik legnagyobb szereplő az Auchan volt, az ötödik helyet a Penny Market szerezte meg, míg a másik nagy német diszkontlánc, az Aldi a hatodik legnagyobb szereplő volt a magyar piacon.
A Tesco gazdaságos felett eljárt az idő. A Lidl nagyon rugalmas, gyorsan alkalmazkodik a termékkínálatával a vásárlói igényekhez, és az elmúlt évek reklámkampányaival sikeresen átpozícionálták magukat.