A Dunakeszi Járműjavító 2021 nyarán ünnepli fennállásának 95. évfordulóját. A vállalat elődje, a Dunakeszi Főműhely 1926. május 31-én kezdte meg a termelést. Ebből az alkalomból és abból, hogy egy éve van új tulajdonosa a cégnek, ünnepséget tartottak. Voltak beszédek, műsor, munkások, vezetők és egy hatalmas torta is.
Az üzem korábban gyártott már HÉV- és villamoskocsikat, itt készültek az úgynevezett munkásszállító vagonok, a BHH-k, valamint a görög illetve osztrák vasút is a megrendelők közé tartozott. A vállalatnál javítottak faalvázas kocsikat és kormányzati motorvonatot, és felújították például a londoni metró kocsijait is. Az 1950-es évek óta több, mint 2700 új vasúti kocsi készült Dunakeszin.
Az ünnep másik apropója, hogy éppen egy évvel ezelőtt a TMH Hungary és a Magyar Vagon lett a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosa. A vállalat ekkor kezdte meg a legnagyobb magyarországi vasúti járműgyártási projektet: az új tulajdonosnak köszönhetően Dunakeszin gyártják az 1300, egyiptomi megrendelésű vagon több mint felét, összesen 700 kocsit. A fennmaradó 600 pedig a TMH tveri gyárában, Oroszországban készül majd el az egyiptomi vasút, az ENR számára. A 40 hónapra szóló megrendelés értéke 1 milliárd euró.
A vállalat a MÁV-Starttal is szerződött 403 személykocsi komfortosítására és fővizsgáztatására. Ezek közül 140 nemzetközi forgalomban közlekedik majd. A projekt összértéke 32 milliárd forint és 4 évre ad munkát a vállalatnak.
Wein András ügyvezető igazgató felelevenítette a gyár múltját, külön kiemelve az Aranyvonat kétszeri elkészítését. Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője szerint az újjáéledő gyár Dunakeszit és környékét az ország egyik legélhetőbb régiójává tette.
Az orosz hátterű TMH Hungary célja az, hogy Dunakeszit a piacvezető magyar vasúti járműgyártó vállalattá és a TMH Csoport regionális gördülőállomány-gyártó és karbantartó központjává fejlessze. A jelenlegi 670 fős személyi állományát nemcsak megtartani tervezi, hanem már középtávon bővítésre készül.