Május 29-én este süllyedt el a Hableány nevű sétahajó miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval a Margit híd közelében. A sétahajón harmincöten utaztak, harminchárom dél-koreai és a kéttagú magyar személyzet. Hét dél-koreait sikerült kimenteni a Dunából, huszonhét áldozatot megtaláltak, egy dél-koreai utast még keresnek a hatóságok. Balogh Zoltán MTI-fotóriporter 39 portrét készített azokról, akik részt vettek a mentésben. Közülük kettőt emelünk ki. Két kutyás rendőrt, akik társukkal együtt a holttestek megkeresésében segítettek. A kutyákat Dunakeszin képezték ki, éppen ezért a városunk Duna-partján készült róluk a fotó.
Alig tudtam a csónakban tartani Lilut, amikor az egyik holttestet jelezte – mondja Stein Mária alezredes, a BRFK bűnügyi kutyavezetői alosztály munkatársa. A rendőrnő a bűnügyi speciális holttestkereső kutyájával, Liluval vett részt a tragédia utáni kutatásban.
Kollégáival ő indult elsőként az eltűntek keresésére.
A Lágymányosi hídtól észak felé haladva a kutyáik segítségével három áldozatot sikerült megtalálni. Lilut egyébként Professzor Asszonynak szólítják, és magázódnak vele, elmúlt tízéves, valószínűleg ez volt az utolsó komolyabb bevetése, mert jövőre nyugdíjazzák.
A másik Dunakeszin élő kutya gazdája Szávity József zászlós, a BRFK bűnügyi technikai osztályának kutyavezetője. Társát Adélnak hívják. A zászlós arról beszélt, hogy ilyen erős sodrású vízben még nem dolgoztak élesben, gyakorolni is csak áradásmentes vízben tudtak.- mondja a kutyavezető, aki Adéllal vett részt az áldozatok keresésében.
Végül egy ember, aki talán a legképletesebben írta le, hogy miért volt különleges a Hableány mentése.
Vígh János, a Szökőár Kft. tulajdonos-ügyvezetője, ipari búvároktató azt mondja
hatméteres vízállásnál és az ahhoz tartozó erős sodrásnál merülést elrendelni gyilkossági kísérlet, nem pedig felderítő merülés
A tragédia utáni negyedik napra, vasárnapra csökkent annyira a vízszint, hogy a helyszínre vitt profi eszközeikkel tudtak már merülni. A Terrorelhárítási Központ rájuk bízta a kiemelés előkészítését.
Hétfőn Ádám Tamás, a cég vezetőbúvára találta meg a hajóban az első két halottat, megjelölte a helyüket. Az első áldozatot a dél-koreai búvárok hozták fel. Az embert próbáló feladat a hajó kiemelése volt. Előtte a hajó ablakait akkorára szűkítették, hogy azokon ne férjenek át a holttestek. A legmegrendítőbb élmény mindenki számára az volt, amikor megtaláltak egy idős hölgyet összeölelkezve a kis unokájával.