25 nap alatt 5026 kilométert tett meg Dunakeszin a kipróbálásra kapott elektromos autóbusz. Megvannak az első becslések is a gazdaságosságáról.
Számításaink szerint a zöld jármű üzemeltetése télen is kevesebb, mint a felébe kerül egy átlagos, korszerű dízelbusznak. A többi évszakban még ennél is gazdaságosabb a működtetése – írja közösségi oldalán a polgármester. Az már egy más kérdés, hogy egy ilyen jármű beszerzése kb. tízszerese egy korszerű, de használt dízelesnek.
Mint arról korábban beszámoltunk az elektromos buszt december 23-ig lehetett kipróbálni Dunakeszin. Dióssi Csaba úgy tudja, hogy a program a dél-budai agglomerációban folytatódik.
Az eredeti tervek szerint a HUMDA Zöld Busz Programban 2022-től 2025-ig a 180 milliárd forintos keret felhasználásával legalább 1100 elektromos meghajtású autóbusz állhat majd forgalomba a helyi közszolgáltatásban. Az egy másik kérdés, hogy pont decemberben jelentették be azt a 775 milliárdos takarékossági csomagot amely részeként az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz tartozó HUMDA Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos beruházási kiadásokat 15,75 milliárd forinttal csökkentik.