default-logo

Dunakeszit is érinti a MÁV országos felújítási programja

Elkezdődtek az egyeztetések a helyi fejlesztésekről a MÁV Start Zrt. képviselői és Dunakeszi Város Önkormányzata között.

Újpest_train_station_with_Siemens_Desiro_train

Dunakeszi Város Önkormányzatához gyakran érkeznek kérések a lakosságtól a MÁV Start Zrt. tulajdonában lévő területek, illetve épületek fejlesztéseivel kapcsolatban.

Ezért a meghívásnak eleget téve, a MÁV Start Zrt. illetékes képviselői Dunakeszi Város Polgármesterénél jártak, hogy számos témában egyeztessenek a településen időszerű felújításokról.

“Az említett fejlesztések szükségessége megkérdőjelezhetetlen, ám mivel a területek nem önkormányzati tulajdonában állnak, ezért az igények jelzésén kívül sajnos többre nem volt eddig lehetőségünk. Azonban egy, a jövőben életbe lépő együttműködési megállapodás alapján, városunk elsők között lehet az országban, ahol a helyi önkormányzat a MÁV-val közösen végezhet el bizonyos feladatokat, mint például a hókotrást, a takarítást, vagy a zöld felületek növelését és a virágosítást a Zrt. tulajdonában lévő területeken. Az Önkormányzat hajlandó saját forrással is hozzájárulni ehhez annak érdekében, hogy a vasútállomásokat és környéküket az átlagnál magasabb színvonalon biztosítsa az utazóközönség számára. Mind esztétikai, mind kényelmi, biztonsági szempontokat figyelembe véve. Többek között ennek a megállapodásnak köszönhetően teljessé válik a Klapka utca felújítása is, megtörténik a vasúti töltés és az utca közötti sáv tereprendezése, a fák telepítése.”

Az egyeztetésnek köszönhetően elkezdődött a gyártelepi aluljáró tavaszi karbantartása, mely többek között egy tisztasági festést is magában foglal.

A MÁV országos felújítási programjának keretein belül még az idén megvalósul a gyártelepi perontető korszerűsítésének tervezése, mely a 2017-es évben meg is valósulhat.

Szintén a gyártelepi állomással kapcsolatban jeleztük a társaság felé, hogy jelentős igény van a gyalogos felüljáró gyakori és rendszeres karbantartására.

Ígéretet kaptunk a Dunakeszi-Alsó és a Dunakeszi Nagyállomás megállók vízelvezetési problémáinak megoldására. Bízunk benne, hogy a projekt mihamarabb megvalósul, hiszen az esőzések miatt felgyülemlett víz rendszeresen akadályozta a gyalogosok biztonságos közlekedését, a sínekre kényszerítve a forgalmat, fokozott veszélynek kitéve ezzel az arra járókat.

Amint az várható volt, a tárgyalás egyik legfontosabb pontja a Nagyállomás épülete volt.

A Dunakeszi Nagyállomás épületének felújításával kapcsolatban folyamatosan vizsgálják a lehetséges pályázati forrásokat – számon tartják mind a MÁV Start Zrt., mind az Európai Unió, mind az állami pénzügyi támogatások lehetőségeit, ráadásul a pályázatokhoz szükséges előkészítési munkálatok feltételei is adottak. Így remélhetőleg a számunkra kedvező elbírálás érkezése esetén viszonylag hamar elkezdődhetne a Nagyállomás épületének felújítása is.

Dunakeszi Városa csatlakozik a jegyautomaták korszerűsítésének programjához, ezért a fővárosi fejlesztések után sor kerül az agglomeráció területén, így városunkban is a modern jegyváltók kihelyezésére is.

Dióssi Csaba, Dunakeszi Város Polgármestere tolmácsolta a lakosság további kéréseit is a MÁV Start Zrt. munkatársai felé.

“A vezetők több kérdésben türelmünket kérték, hiszen a budapesti Nyugati pályaudvar és a Podmaniczky park beruházásai a közeljövőben jelentős hatással lesznek Dunakeszi közlekedésére is. Ezen oknál fogva a városunkat érintő járatok sűrítése sajnos egyelőre nem megvalósítható. Addig is, ameddig a járatok nem sűríthetők megvizsgálják annak lehetőségét, hogy a gyorsított vonatok ne csak Gyártelepen, de Dunakeszi Nagyállomáson is megálljanak.”

1280px-Budapest_nyugati_trams

Szóba került még egy zajtérkép elkészítése is, hiszen az elmúlt fél évben számos minőségi váltás történt a Dunakeszi vasúti közlekedésében– a régi, motoros vonatokat új, csöndesebb és sokkal inkább környezetbarát szerelvényekre cserélték le. A cserék a jelenleg meglévő zajtérkép aktualizálást vonják maguk után, hiszen nekik köszönhetően jelentős mértékben csökkent a vasúti közlekedés okozta zajszint városunkban.

Fotók: Wikipedia

Kapcsolódó cikkek