Többek között erre a kérdésre is választ adtak a szakembereket a március 31-én megtartott kerekasztal-beszélgetésen, ahol a szülők és a helyi pedagógusok is egyaránt feltehették a kérdéseiket, megoszthatták a tapasztalataikat.

Az előadásnak a VOKE József Attila Művelődési Központ adott otthont, ahol helyi szakértők ismertették a képernyőfüggőség kialakulását, annak káros hatásait, és azokat az eszközöket, amivel ez a függőség visszafordítható.

Csépainé Seeman Ágnes óvodapedagógus, Szabóné Ónodi Valéria, a DÓHSZK főigazgatója, Tóth-Guttman Katalin bölcsődei gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, Nagy-Szakmáry Enikő, iskolai gyermekpszichológus, Agócs Mónika, a Bárdos Lajos Általános Iskola igazgató-helyettese és Kiss Józsefné Enikő, a Kincsem Bölcsőde vezetője beszélt a szülőknek a szakmabelieknek arról, hogy miket tapasztalnak a helyi intézményekbe járó gyerekeknél.

Az előadáson hangsúlyozták, hogy a tét a gyermek figyelme, látása, beszédfejlődése, idegrendszeri érése, szociális fejlődése és mozgásfejlődése. Ezek nemcsak hangzatos szavak, hanem azok a kulcsfontosságú tényezők, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy egészséges felnőttekké váljanak a gyermekek.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői elmondták a saját élményeiket a “COVID-gyerekek” kapcsán, ugyanis jellemzően ők kezdték az életüket bezárva a négy fal közé, és emiatt túl sok képernyőidő vette körül őket.

Ahogy arról korábban írtunk, az országban szinte egyedülálló módon az önkormányzat is felkarolta a problémát. Dióssi Csaba polgármester elmondta, hogy bár az ő gyermekei nem így nőttek fel, tisztában van a túlzott képernyőhasználat káros hatásairól és szeretne minden támogatást megadni a családoknak és a szakembereknek ahhoz, hogy ezt a problémát sikerüljön leküzdeni.

Csépainé Seeman Ágnes mentálhigiénés óvodapedagógus segítségével állították össze az erről szóló önkormányzati kiadványt

“Pontosan ezért szerveztük meg ezt az eseményt és ezért juttattunk el minden szülőnek egy kiadványt, amelynek összeállítását ezúton is köszönök Csépainé Seeman Ágnes mentálhigiénés óvodapedagógusnak” – hangsúlyozta a polgármester.

A szülők leginkább arról kérdeztek, hogy mit lehet tenni, ha a gyermekeik már belecsúsztak a függőségbe, illetve a képernyőzés fajtái közötti különbségeket taglalták. Nem mindegy, hogy egy családi videóbeszélgetést néz a gyermek, amikor a nagyszüleivel kommunikálhat, vagy egyedül nézi a meséket.

A szülők és az érdeklődő szakmabeliek kérésére valószínűleg lesz folytatása az eseménynek. Aki szeretne segítséget kapni arra, hogyan tudja megszűntetni a képernyőfüggőséget és a képernyő megvonásával járó hisztirohamokat, látogasson el a Bethesda oldalára, ahol egy rendkívül jól működő, 30 lépésből álló útmutatót talál.

Előző cikkEgy gödöllői iskolában árulta a drogot, letartóztatták
Következő cikkEgy különleges flashmobbal készültek a dunakeszi diákok