Többek között erre a kérdésre is választ adtak a szakembereket a március 31-én megtartott kerekasztal-beszélgetésen, ahol a szülők és a helyi pedagógusok is egyaránt feltehették a kérdéseiket, megoszthatták a tapasztalataikat.
Az előadásnak a VOKE József Attila Művelődési Központ adott otthont, ahol helyi szakértők ismertették a képernyőfüggőség kialakulását, annak káros hatásait, és azokat az eszközöket, amivel ez a függőség visszafordítható.

Csépainé Seeman Ágnes óvodapedagógus, Szabóné Ónodi Valéria, a DÓHSZK főigazgatója, Tóth-Guttman Katalin bölcsődei gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, Nagy-Szakmáry Enikő, iskolai gyermekpszichológus, Agócs Mónika, a Bárdos Lajos Általános Iskola igazgató-helyettese és Kiss Józsefné Enikő, a Kincsem Bölcsőde vezetője beszélt a szülőknek a szakmabelieknek arról, hogy miket tapasztalnak a helyi intézményekbe járó gyerekeknél.

Az előadáson hangsúlyozták, hogy a tét a gyermek figyelme, látása, beszédfejlődése, idegrendszeri érése, szociális fejlődése és mozgásfejlődése. Ezek nemcsak hangzatos szavak, hanem azok a kulcsfontosságú tényezők, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy egészséges felnőttekké váljanak a gyermekek.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői elmondták a saját élményeiket a “COVID-gyerekek” kapcsán, ugyanis jellemzően ők kezdték az életüket bezárva a négy fal közé, és emiatt túl sok képernyőidő vette körül őket.

Ahogy arról korábban írtunk, az országban szinte egyedülálló módon az önkormányzat is felkarolta a problémát. Dióssi Csaba polgármester elmondta, hogy bár az ő gyermekei nem így nőttek fel, tisztában van a túlzott képernyőhasználat káros hatásairól és szeretne minden támogatást megadni a családoknak és a szakembereknek ahhoz, hogy ezt a problémát sikerüljön leküzdeni.

“Pontosan ezért szerveztük meg ezt az eseményt és ezért juttattunk el minden szülőnek egy kiadványt, amelynek összeállítását ezúton is köszönök Csépainé Seeman Ágnes mentálhigiénés óvodapedagógusnak” – hangsúlyozta a polgármester.
A szülők leginkább arról kérdeztek, hogy mit lehet tenni, ha a gyermekeik már belecsúsztak a függőségbe, illetve a képernyőzés fajtái közötti különbségeket taglalták. Nem mindegy, hogy egy családi videóbeszélgetést néz a gyermek, amikor a nagyszüleivel kommunikálhat, vagy egyedül nézi a meséket.
A szülők és az érdeklődő szakmabeliek kérésére valószínűleg lesz folytatása az eseménynek. Aki szeretne segítséget kapni arra, hogyan tudja megszűntetni a képernyőfüggőséget és a képernyő megvonásával járó hisztirohamokat, látogasson el a Bethesda oldalára, ahol egy rendkívül jól működő, 30 lépésből álló útmutatót talál.