Komoly válságba került a magyar vasúti járműgyártás: a bíróság elrendelte a Ganz-Mavag International Kft. és a Dunakeszi Járműjavító Kft. felszámolását. A két, stratégiai jelentőségű vállalat jövője bizonytalan, szakértők szerint állami beavatkozás szükséges az ágazat megmentéséhez.

A Magyar Vagon a vasúti járműgyártó, -javító és -karbantartó iparág meghatározó szereplőjeként modern gyártói és szolgáltatói megoldásokat kínál hazai és nemzetközi ügyfelei egyedi igényeinek legmagasabb szintű kiszolgálása érdekében. A cégcsoporton belül működő Dunakeszi Járműjavító 673 dolgozót foglalkoztat, és a magyar vasút szempontjából stratégiai szerepet tölt be: itt készültek például a KISS emeletes motorvonatok középső kocsijai, valamint a gyár számos javítási munkát is végez a MÁV számára.

A cégcsoport nehézségei az Egyiptomnak szánt 1350 darabos személykocsi-megrendelés körül kezdődtek, miután a háborús szankciók miatt kiszorult a projektből. A dunakeszi üzem ezután jelentős veszteséggel tudta csak folytatni a gyártást. A kormány korábban többször jelezte, hogy meg kívánja menteni a stratégiai jelentőségű gyárat, és ennek érdekében két rendeletet is elfogadott. Tuzson Bence miniszter, a térség országgyűlési képviselője közösségi oldalán így nyilatkozott: „Vannak helyzetek, amikor közvetlenül érezhetjük a brüsszeli szankciók hatását – ilyen most a Dunakeszi Járműjavító esete is. Az elhibázott szankciók miatt a gyár nehéz helyzetbe került, de Magyarország Kormánya nem hagyja magára a dolgozókat és a vállalkozókat. A kormány egyértelmű szándéka, hogy: minden dolgozónak megmaradjon a munkahelye és a vállalkozók pénzükhöz jussanak. A gyártás a Dunakeszi Járműjavítóban folytatódni fog.”

Előző cikkOktóber 23-i megemlékezés Dunakeszin
Következő cikkSétálj Zoknival az őszi szünetben!