A Stadler bejelentette: együtt indulnak a MÁV motorvonattenderén

A Dunakeszi Járműjavító Kft. és a svájci Stadler hazai leányvállalata közösen indulnak a MÁV motorvonattenderén – jelentette be a svájci Bussnangban Peter Jenelten alelnök jelenlétében  Dunai Zoltán, a Stadler Kft. országigazgatója, és Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító vezérigazgatója.

foto
Dunai Zoltán – Stadler országigazgató, Tuzson Bence országgyűlési képviselő, Peter Jenelten Stadler – alelnök, Szepessy Tamás – Dunakeszi Járműjavító vezérigazgató, Erdész Zoltán – alpolgármester

Dunai Zoltán elmondta: nyertesség esetén Dunakeszin a betétkocsi-összeszerelést és a próbafutások lebonyolítását végzik majd. Azt a kiírás után döntik el, hogy konzorciumként indulnak, vagy a Dunakeszi Járműjavító Kft. alvállalkozó lesz. A magyarországi hozzáadott érték a 60-70%-ot is elérheti majd.

Magyarország célja, hogy komoly európai gyártó központ legyen Dunakeszin, és ez a bejelentés egy újabb lépés lehet ehhez – mondta Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője. A politikus szerint az az ország érdeke, hogy itthon adjon minél több embernek munkát a járműgyártás.

Várhatóan idén év végén 30 plusz 30 darab, emeletes motorvonatra ír ki tendert a Magyar Államvasutak, de a pontos időpontról és a vonattípusról nincs még végleges döntés.

A Stadler és a Dunakeszi Járműjavító még februárban írt alá minden Magyarországon megvalósuló vasúti beruházásra vonatkozó együttműködési megállapodást. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a hazai vasútijármű-gyártást életben lehessen tartani- vélik a szakemberek.

A Stadler-cégcsoport éves forgalma megközelítőleg 2 milliárd svájci frank. A magyar leányvállalat ebből 19 milliárd forintot hoz. A cég 250 kilométeres óránkénti sebességre képes járműveket is képes gyártani. Berlinnek metrókocsikat szállítanak hamarosan, de villamost is készítenek. Az egyetlen fogaskerekűt gyártó cég a világon.

Az EC 250 a legújabb termékük, a svájci vasút nemrég rendelt belőle, 2019-ben már ezek is közlekednek majd az alpesi országban. 11 államban eddig 600 csuklós motorvonatot is értékesítettek. De az igazi slágertermék a Flirt motorvonat, ezen Észtországtól Magyarországig számos helyen utazhatnak az emberek.

A Dunakeszi Járműjavító a Stadlerrel tervezett közös projektek mellett a hármas metró felújításában is részt vesz. Feladata lesz a metrókocsik szétszedése, az azbesztmentesítés, ezután a kocsi Oroszországba kikerül, majd a munkák elvégzése után visszaszállítják, és Dunakeszin összeszerelik. Mindez a teljes projekt 24,9%-át teszi ki nagyjából. A Dunakeszi Járműjavító egyiptomi vasúti projekten is dolgozik, 700 vasúti kocsi gyártására pályáznak.

Akár több mint hatszáz fővel is bővülhet majd a jelenlegi 375 fős munkavállalói állomány a jövőben, az a cél, hogy tartósan ezer fő dolgozzon a vállalatnál-mondta Szepessy Tamás vezérigazgató.