Újabb 21 KISS motorvonat sorsa dőlt el. A korábban megkötött keretmegállapodás alapján 21 motorvonat beszerzéséről szóló írásbeli konzultációs folyamat lezárult. Ennek köszönhetően, a szerződés aláírását és a forrás biztosítását követően kezdheti meg a gyártást a nyertes vállalkozó, a Stadler Bussnang AG.

KISS belülről

A 21 új motorvonat gyártása 100,75 milliárd forintból valósulhat meg uniós és hazai költségvetési támogatással. A szerződés aláírása szeptember első felében várható, majd a forrás biztosítását követően indulhat a gyártás.

Az első 19 vonat gyártása is a tervezett ütemben halad, 2020 februárjától 11, 2020 végétől pedig további 8 KISS szállítja majd az utasokat a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon – írja a MÁV. A közlemény nem tér ki arra, hogy pontosan hol gyártják ezeket a vonatokat.

Júliusban, ahogy erről beszámoltunk kigördült a szerelőcsarnokból az első KISS motorvonat a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyéről. Összesen 8 jármű végszerelését végzik Dunakeszin. A MÁV-START és a Stadler Bussnang AG közti megállapodásnak köszönhetően a KISS motorvonatok 2020 februárjától állhatnak forgalomba a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalon.

Májusban még úgy lehetett tudni, hogy egy orosz cégnek adhatják el a Dunakeszi Járműjavítót, de júliusban az iho.hu már arról cikkezett, hogy ez a folyamat megállt. A szakpotál úgy fogalmazott: Szakmai körökben nem mindenkit lepett meg, hogy a régóta napirenden lévő privatizáció – a kormányhatározat ellenére – most sem valósult meg, sokan ugyanis összekötik egy másik, ugyancsak már többször, hivatalosan beharangozott üzlettel, azzal nevezetesen, hogy Magyarország (az újabb tervek szerint a Transzmasholdinggal együtt) nagyobb tétel vasúti kocsit szállítana Egyiptomnak, és ezek részben Dunakeszin készülnének. Csakhogy egyelőre erről sincs semmi konkrétum.

Pár nappal ezelőtt a HVG-ben jelent meg cikk. Ebben azt írják: a Transmashholding (a potenciális orosz vevő) sajtóosztálya arról megerősítette számukra az 1300 vagonra szóló egyiptomi megrendelést, illetve hogy a gyártást a DJJ-vel közösen végzik, azaz a kocsik részben Dunakeszin készülnek majd, a projektet pedig magyar Eximbank-hitelből finanszíroznák.